پیشنهاد جنجالی مالک تراکتور به سازمان لیگ: تبلیغات محیطی را به من بدهید!
پیشنهاد جنجالی مالک تراکتور به سازمان لیگ: تبلیغات محیطی را به من بدهید!

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: مالک باشگاه تراکتور با حضور در سازمان لیگ پیشنهاد جدیدی به مسئولان داده است. او خواسته تا تبلیغات محیطی را به او و شرکت بزرگ او بدهند! پیشنهادی که می تواند چالش برانگیز باشد.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، زنوزی در سازمان لیگ حاضر شد و […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: مالک باشگاه تراکتور با حضور در سازمان لیگ پیشنهاد جدیدی به مسئولان داده است. او خواسته تا تبلیغات محیطی را به او و شرکت بزرگ او بدهند! پیشنهادی که می تواند چالش برانگیز باشد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، زنوزی در سازمان لیگ حاضر شد و با بهاروند سرپرست این سازمان گفت و گو کرد. مالک تراکتور در این جلسه به بهاروند گفت حاضر است تبلیغات محیطی را برای سه سال در اختیار بگیرد و تمام تضامین لازم را هم خواهد داد. او گفت: «برای سال اول ۱۸۰ میلیارد می دهم. برای سال دوم و سوم هم هر بار ۲۰ درصد به رقم اضافه خواهم کرد.» فدراسیون فوتبال قرار است امروز تمام این پیشنهاد را در جلسه هیات رئیسه خود مورد بررسی قرار دهد.

جنگ بر سر پول!
جام جم نوشت: این روزها باشگاه‌های پرطرفدار از جمله پرسپولیس و استقلال با سازمان لیگ بر سر تبلیغات محیطی و درآمد حاصل از آن اختلاف نظر دارند.
تبلیغات محیطی حالا به مطالبه اصلی تیم‌های لیگ‌برتری تبدیل شده‌است. اتفاقی که سودی میلیاردی را به جیب باشگاه‌ها واریز می‌کند و طبیعتا خیلی از مشکلات آنها را حل. در این بین اما مقاومت سازمان لیگ‌برتر برای این‌که همچنان این تبلیغات را در اختیار داشته‌باشد ستودنی است. درست است همه اینها مصوب و ساز و کار قانونی خودش را دارد اما این مصوبه‌ها می‌شود تغییر کند و می‌شود شرایط را طوری رقم زد که حق باشگاه‌ها تمام و کمال داده شود.

کدام مصوبه؟
تبلیغات محیطی تیم‌های فوتبال، اتفاقی مهم است که شاید در این سال‌ها زیاد حواس کسی به آن نبوده‌است اما وقتی سردار آجرلو و استقلالی‌ها پیشقدم شدند تا حق خودشان را بگیرند، صدای سایر تیم‌ها هم در آمده‌است.
حق تبلیغات محیطی چیست؟چرا استقلالی‌ها در تلاش هستند این کار را خودشان انجام بدهند و چرا سازمان لیگ زیر بار این خواسته نمی‌رود؟ همین چند روز قبل بود که صادق درودگر، عضو هیات‌رئیسه سازمان لیگ فوتبال در گفت‌وگویی درباره این اقدام باشگاه استقلال عنوان کرد: من به مدیرعامل محترم باشگاه استقلال، جناب آقای سردار آجرلو توصیه می‌کنم آیین‌نامه لیگ‌حرفه‌ای را یک بار دیگر بخواند. این اقدام، قانونی نیست در فوتبال قوانینی حاکم است که همه اعضای آن به عنوان عضو و ذی‌نفع فوتبال، ملزم به تبعیت از آن هستند؛ لذا باید برای هر اقدامی مصوبه‌ای وجود داشته‌باشد. من تاکنون در این مورد مصوبه‌ای ندیدم.»

چرا تبلیغات محیطی دست سازمان لیگ است؟
سوالی که ذهن خیلی‌ها را درگیر کرده این است که چرا سازمان لیگ متولی این کار است و چرا خود باشگاه‌ها این کار را انجام نمی‌دهند. ظاهرا در اساسنامه سازمان لیگ‌برتر که به امضای باشگاه‌های لیگ برتری هم رسیده، تصویب شده‌است سازمان لیگ کل تبلیغات محیطی لیگ را به صورت پکیج به فروش می‌رساند و در پایان فصل بر اساس ضرایبی این پول را بین تیم‌ها تقسیم می‌کند. در سال‌های گذشته بسیاری از تیم‌ها اعلام کردند پولی از این طریق به آنها نرسیده‌است. اگر باشگاه‌ها خودشان متولی این کار شوند، می‌توانند با رقم‌های دلخواه تبلیغات را به فروش برسانند و پول هم به جیب خودشان می‌رود.

فقط پرسپولیس و استقلال سود نمی‌کنند!
حرف‌های عزیز محمدی، رئیس سابق سازمان لیگ در این باره کاملا اشتباه است.او همین چند روز پیش گفته‌بود اگر تبلیغات محیطی را به باشگاه‌ها بدهند فقط پرسپولیس و استقلال هستند که از این ماجرا سود می‌کنند. در شرایطی که این حرف کاملا اشتباه است. تیم‌هایی مثل سپاهان،تراکتور و…هم می‌توانند بر اساس پخش مسابقات‌شان از شبکه‌های استانی به درآمدهای مختلفی برسند. قطعا صاحبان کسب و کارها در استان‌های مختلف بر اساس نیاز مردم همان استان برای پخش تبلیغات‌شان در مسابقات فوتبال اقدام خواهندکرد.

چرا سازمان لیگ مخالف است؟
سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا سازمان لیگ با چنین مقوله‌ای مخالفت دارد؟ نگرانی بزرگ سازمان لیگ از دست دادن یکی از منابع درآمدی خود در حوزه فوتبال است، چون اگر استقلال این حرکت را آغاز کند، طبیعتا سایر باشگاه‌ها هم به فکر کسب این درآمد می‌افتند و کار از حوزه سازمان لیگ خارج خواهدشد. از طرفی آنها پیش از شروع فصل کل تبلیغات محیطی را با رقم ۱۸۰میلیارد تومان به فروش گذاشتند اما کسی این پیشنهاد را نپذیرفت؛ به همین دلیل آنها در تلاش‌ هستند با سنگ‌اندازی در مسیر استقلال به نوعی همچنان زمام امور را در دست داشته‌باشند تا بتوانند از منافع مالی این حوزه بهره‌مند شوند.

تبلیغات محیطی حق ماست!
پس از حاشیه‌های به وجود آمده بر سر جریان تبلیغات محیطی، هواداران فوتبال هم در فضای مجازی حق را به باشگاه‌ها داده‌اند. حالا با گذشت چند روز از این اتفاقات، «تبلیغات محیطی حق ماست» به ترند اول توییتر فارسی تبدیل شده و حمایت مردمی گسترده‌ای را به دنبال داشته‌است. ناتوانی سازمان لیگ در جذب تبلیغات محیطی و ضرر میلیاردی و هنگفت باشگاه‌های لیگ برتری باعث شده مطالبه‌ای جدی در این باره ایجاد شود و مردم نیز خواستار واگذاری این موضوع به باشگاه‌ها شوند.

تراکتور خواهان تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی‌اش شد
جمشید نظمی، مدیرعامل تراکتور طی نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال در راستای احقاق بخشی از حقوق قانونی باشگاه، خواستار در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی خود شد. در بخشی از این نامه آمده است: این باشگاه تقاضا دارد دستور فرمایید در بازی‌های خانگی باشگاه بزرگ تراکتور، برای جبران قسمتی از هزینه‌های باشگاه‌داری، تبلیغات دور زمین توسط خود باشگاه انجام گرفته و سهم سازمان لیگ نسبت به توافق توسط باشگاه پرداخت گردد یا این‌که سازمان لیگ باید نسبت به ظرفیت هواداری هر باشگاهی با آن باشگاه به توافق رسیده و قرارداد تبلیغات دور زمین را به صورت مجزا منعقد نمایند.