پاکستان هرگز حصارکشی در مرز با افغانستان را بر نمی دارد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
پاکستان هرگز حصارکشی در مرز با افغانستان را بر نمی دارد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

✅ به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اردوپوینت؛ «شیخ رشید احمد»، وزیر کشور پاکستان در گفتگویی تاکید کرد که این کشور هرگز حصارکشی در مرزهای مشترک خود با افغانستان را بر نخواهد داشت. شیخ رشید احمد در پاسخ به درخواست احتمالی طالبان برای حذف حصارکشی در مرز مشترک تاکید کرد که اسلام آباد هرگز […]



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اردوپوینت؛ «شیخ رشید احمد»، وزیر کشور پاکستان در گفتگویی تاکید کرد که این کشور هرگز حصارکشی در مرزهای مشترک خود با افغانستان را بر نخواهد داشت.

شیخ رشید احمد در پاسخ به درخواست احتمالی طالبان برای حذف حصارکشی در مرز مشترک تاکید کرد که اسلام آباد هرگز زیر بار چنین درخواستی نخواهد رفت، زیرا این حصارکشی با هدف تقویت مدیریت مرزی و جلوگیری از رفت و آمدهای غیرقانونی صورت گرفته است.

به گفته وزیر کشور پاکستان، اسلام آباد برای نصب حصار مرزی هزینه زیادی کرده است و حتی برخی از سربازان این کشور جان خود را در این راه از دست داده اند.

وی گفت پس از خروج آمریکا از افغانستان، مسئولیت پاکستان افزایش یافته است، زیرا ما عقیده داریم امنیت و ثبات در افغانستان برای ثبات و امنیت کشور ما و منطقه ضروری است.

پاکستان از سال ۱۳۹۶ اقدام به حصار کشی مرز مشترک با افغانستان کرد. اسلام آباد همواره اعلام کرده که برای تأمین امنیت مرز میان دو کشور اقدام به این کار می‌کند، اما وزارت خارجه افغانستان پیش از روی کار آمدن طالبان نسبت به این اقدام پاکستان اعتراض کرده و آن را غیر قابل قبول خوانده بود.

📢


💻
منبع

👁‍🗨 ۳ رسانه عمومی امین ارسباران :
در #تلگرام، #اینستاگرام #سایت
✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران(اهر آنلاین )

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔗 تلگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://t.me/aminArasBaranNew
🔗 اینستاگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://instagram.com/aminarasbaran.ir
🌏 وب سایت پایگاه خبری امین ارسباران
https://aminarasbaran.ir