✅ ؛ بهترین گلزنان به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا، تنها تا ۲ روز دیگر آغاز خواهد شد. تیم ملی ایران با ۳ قهرمانی یکی از پرافتخارترین تیم‌های تاریخ مسابقات است. در ادوار حضور ایران در جام ملت‌های آسیا، برخی از بازیکنان، نقش موثرتری ایفا کردند. در […]


؛ بهترین گلزنان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا، تنها تا ۲ روز دیگر آغاز خواهد شد. تیم ملی ایران با ۳ قهرمانی یکی از پرافتخارترین تیم‌های تاریخ مسابقات است. در ادوار حضور ایران در جام ملت‌های آسیا، برخی از بازیکنان، نقش موثرتری ایفا کردند. در آستانه شروع این بازی‌ها، رکوردداران تاریخ تیم ملی در جام ملت‌های آسیا مرور شده است که دومین قسمت آن به بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی در جام ملتهای آسیا اختصاص دارد.

 

اینجا هم شهریار بهترین است

علی دایی که بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران است نه تنها بهترین گلزن ایران در جام ملت‌های آسیاست بلکه بهترین گلزن ادوار این جام است. علی دایی ۱۴ گل در این جام زده است. اوج درخشش این بازیکن در جام ملتهای آسیا ۱۹۹۶ بود که با پوکر برابر کره‌جنوبی در مجموع ۸ گل زد که این رکورد بیشترین گل زده یک گلزن در یک دوره جام ملت‌های آسیا بود که در دوره قبل این رکورد توسط معز علی مهاجم تیم ملی امارات شکسته شد.

 

کلانی و فریبا در کنار هم

حسین کلانی و بهتاش فریبا با ۷ گل در رده دوم بهترین گلزنان ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا قرار دارند. کلانی نقش پررنگی در قهرمانی‌های ایران در آسیا ایفا کرد و در جام ملتهای آسیا ۱۹۷۲ با ۵ گل آقای گل مسابقات شد. مهم‌ترین گل این بازیکن در دیدار فینال برابر کره‌جنوبی زده شد که ایران با گلی که کلانی در وقت اضافه زد به قهرمانی رسید.

جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۰ محل درخشش بهتاش فریبا بود. این بازیکن با ۷ گل آقای گل مسابقات شد. بهترین نمایش این بازیکن در بازی با بنگلادش رقم خورد که به تنهایی ۴ بار دروازه حریف را باز کرد.

 

آیا آزمون تاریخ‌ساز می‌شود؟

بین بازیکنان فعلی تیم ملی، سردار آزمون با ۶ گل بهترین آمار را دارد و در رده چهارم بهترین گلزنان ایران در تاریخ جام ملت‌ها قرار دارد. این بازیکن که در ۲ جام ملت‌های آسیایِ قبلی جزو بازیکنان موفق ایران بوده، در صورتی‌که در این جام هم به گلزنی‌های خود ادامه دهد، می‌تواند در جمع ۳ گلزن برتر ایران قرار گیرد. علاوه بر آزمون، مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد، احسان حاج‌صفی و سامان قدوس سایر بازیکنانی هستند که از جمع بازیکنان فعلی سابقه گلزنی در جام ملتهای آسیا را دارند.



انتهای پیام/