✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: رئیس بیمه مرکزی در نشست خبری با با اصحاب رسانه تبریز گفت: تمام صنایع ایران تقریبا تحت پوشش بیمه قرار دارند اما تحریم ها پوشش کامل بیمه ای را تحت الشعاع قرار داده است.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: رئیس بیمه مرکزی در نشست خبری با با اصحاب رسانه تبریز گفت: تمام صنایع ایران تقریبا تحت پوشش بیمه قرار دارند اما تحریم ها پوشش کامل بیمه ای را تحت الشعاع قرار داده است.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی ضمن اشاره به نقش منحصر به فرد صنعت بیمه در اقتصاد کشور، گفت: جمع‌آوری ریسک از کل صنعت و اقتصاد و کمک به تامین مالی و سرمایه‌گذاری در اقتصاد، کارکرد صنعت بیمه در همه جای جهان است.
استاد هاشمی با بیان اینکه به دلیل خلاء های آموزشی و فرهنگ سازی، با کم بیمه گی در مورد منازل و کسب و کارهای کوچک مواجه هستیم علت اصلی آن را عدم آموزش دهی صنعت بیمه به مردم اعلام کرد و خواستار همکاری رسانه ها برای ترویج فرهنگ بیمه در سطح جامعه شد.
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در ایران پایین است، افزود: صنعت بیمه به رغم داشتن قدمتی بیش از هشتاد سال در کشور ما، ضریب نفوذ بیمه در ایران در حدود ۱٫۷ تا ۱٫۹ است در حالی که این امر در چین در حدود ۶٫۹ رسیده است.
رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: آیین‌نامه سرمایه‌گذاری ما تلاش می‌کند که سرمایه‌گذاری را برای شرکت‌ها تسهیل کند، از جمله این اقدامات می‌توان به سرمایه‌گذاری سپرده‌های بیمه عمر شرکت‌ها در صندوق‌های طلا اشاره کرد.
مظلومی، در پاسخ به سوالی در مورد احتمال صدور مجوز های جدید برای شرکت های بیمه استانی این امر را بسیار نامحتمل دانست و گفت: هم اکنون ۴۱ شرکت بیمه در ایران فعالیت می کنند که ۸ شرکت در دولت فعلی مجوز گرفته اند. تا خرداد سال آینده هم این رقم به ۴۳ شرکت خواهد رسید. اما موضوع این است که ازدیاد شرکت های بیمه نیاز صنعت ما نیست هر چند که برای صدور مجوزهای استانی منعی نداریم اما گرفتن مجوزها بسیار سخت و طولانی است.

دبیر کل سندیکای بیمه کشور: سودآوری شرکت های بیمه روز به روز کمتر شده است
محسن پورکیانی، دبیر کل سندیکای بیمه کشور هم در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، در خصوص وضعیت صنعت بیمه کشور گفت: صنعت بیمه هم جزئی از مجموعه اقتصاد صنعت کشور است و تافته جدابافته ای نیست و مشکلات خاص خود را مانند تحریم ها، عدم پوشش کامل، کم بیمهگی و نقص فرهنگسازی دارد.
پورکیانی با انتقاد از هزینه های سنگین تبلیغات در صدا و سیما گفت: سودآوری شرکت های بیمه روز به روز کمتر شده و دیگر توان پرداخت هزینه های گزاف تبلیغات تلویزیونی وجود ندارد. ضمن آنکه حاشیه سود بیمه ها هفت درصد است، در حالی که نرخ رشد تورم بالاتر از رشد حق بیمه هاست.
وی افزود: در ۱۳ سال گذشته نرخ تورم ۳۵۰ درصد رشد داشته در حالی که این رقم برای حق بیمه ها در حدود ۳۰۰ درصد بوده است در این شرایط صنعت بیمه مجبور بوده تا از محل سرمایه گذاری های خود این کسری و ناترازی را جبران کند.
پورکیانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران در مورد بیشترین رقم پرداخت خسارت بیمه به یک واحد تولیدی که پیش از این به یک شرکت تولید غذایی در تبریز پرداخت شده بود گفت: در سال ۱۳۸۸ بیشترین خسارت در طول عمر صنعت بیمه به خاطر آتش سوزی به این شرکت تولیدی تبریز پرداخت شد اما اکنون رقم های درشت تر دیگری پرداخت شده است. به عنوان مثال، اکنون بیشترین پرداختی خسارت به پتروشیمی بوعلی اختصاص دارد که بالغ بر ۹۹ میلیارد یورو به صورت سندیکایی و مشارکت بیمه های خارجی پرداخت شده است.

مدیرعامل بیمه تعاون: بیمه تعاون جزو ۱۰ شرکت برتر بیمه‌ای است
مدیرعامل بیمه تعاون هم در این نشست خبری با اصحاب رسانه به تداوم ۶ ساله سودآوری این شرکت اشاره کرد و گفت: بیمه تعاون امسال در بورس افزایش سرمایه خواهد داشت.
یونس مظلومی در خصوص عملکرد مالی بیمه تعاون، گفت: این بیمه در ۶ سال گذشته روند پیوسته و سودآوری داشت.
وی با بیان اینکه امسال در بورس افزایش سرمایه خواهیم داشت، افزود: بر اساس این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از ۵۰۰ به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و با این افزایش سرمایه، بیمه تعاون جزو ۱۰ شرکت برتر بیمه‌ای از لحاظ سرمایه خواهد بود.
مدیرعامل بیمه تعاون اضافه کرد: تلاش کردیم سهام شرکت به صورت طبیعی راه خودش را طی کند و حمایت کاذب نداشته باشیم تا دچار حباب نشود.
وی در خصوص اهمیت مسئولیت های اجتماعی در بیمه تعاون گفت: برای تحقق مسئولیت های اجتماعی در ورزش کاراته ورود پیدا کردیم چرا که نزدیک به سه میلیون نفر در یکی از سطوح آن فعالیت کرده‌اند و همچنین اقدام به تشکیل تیم بیمه تعاون کرده‌ایم.