شورای اروپا خواستار پذیرش مهاجران افغان از سوی کشورهای عضو شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
شورای اروپا خواستار پذیرش مهاجران افغان از سوی کشورهای عضو شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

✅ به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شورای اروپا خواستار پای بندی اعضای خود به پذیرش پناهجویان و مهاجران افغان شد. در همین ارتباط شورای اروپا از همه ۴۷ کشور عضو خواست تا در مورد پذیرش مهاجرانی که از افغانستان فرار کرده اند، بر اساس ظرفیت فردی و جمعی برای پذیرش آن‌ها اقدام […]



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شورای اروپا خواستار پای بندی اعضای خود به پذیرش پناهجویان و مهاجران افغان شد.

در همین ارتباط شورای اروپا از همه ۴۷ کشور عضو خواست تا در مورد پذیرش مهاجرانی که از افغانستان فرار کرده اند، بر اساس ظرفیت فردی و جمعی برای پذیرش آن‌ها اقدام کنند.

«دونیا میاتوویچ»، کمیسر حقوق بشر شورای اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای عضو این شورا باید به طور رسمی این تعهد را داشته باشند که در برابر شهروندانی که از وضع هولناک در افغانستان فرار کرده اند، بر اساس تعهدات در زمینه حقوق بشر رفتار کنند.

به گفته این مقام اروپایی، ورود شهروندان افغانستان که خواهان حمایت هستند، یک چالش بزرگ است، اما این چالش باید بر اساس اصول موجود در حقوق بشر اروپا حل شود و حتی آن را به فرصت تبدیل نمود.

تسریع و تقویت آمادگی برای ورود پناهجویان، اطمینان حاصل کردن از اینکه مبارزه با مهاجرت غیرقانونی به ضرر حقوق بشر تمام نشود و پایان دادن به روند بازگرداندن مهاجران افغان به کشورشان سه درخواست اساسی دیگری بوده است که کمیسر حقوق بشر شورای اروپا از اعضای این شورا خواسته است تا برابر مهاجران افغانستان به آن پای بند باشند.

پیش تر سازمان ملل هشدار داده بود که احتمال دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود نیم میلیون پناهجوی دیگر از افغانستان مهاجرت کنند.

این نهاد افزوده بود که در حال حاضر جمعیت زیادی از مرزهای افغانستان عبور نمی‌کند ولی این سازمان همزمان با تشدید بحران در این کشور، خود را برای موج گسترده پناهجویان افغان آماده می‌کند.

📢


💻
منبع

👁‍🗨 ۳ رسانه عمومی امین ارسباران :
در #تلگرام، #اینستاگرام #سایت
✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران(اهر آنلاین )

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔗 تلگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://t.me/aminArasBaranNew
🔗 اینستاگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://instagram.com/aminarasbaran.ir
🌏 وب سایت پایگاه خبری امین ارسباران
https://aminarasbaran.ir