پوستر جشنواره ملی عکس خانه رونمایی شد/ خانه هویتی فراتر از مصالح ساختمانی
پوستر جشنواره ملی عکس خانه رونمایی شد/ خانه هویتی فراتر از مصالح ساختمانی

✅ به گزارش پایگاه خبری امین ارسباران از تبریز، کریم متقی، دبیر جشنواره ملی عکس خانه در آیین رونمایی این جشنواره گفت: هدف از این جشنواره تاکید بر جنبه های هویتی و معنایی مفهوم خانه فارغ از فضای فیزیکی آن است. وی با بیان اینکه بین خانه و مسکن تفاوت معنایی وجود دارد یادآور شد: […]


به گزارش پایگاه خبری امین ارسباران از تبریز، کریم متقی، دبیر جشنواره ملی عکس خانه در آیین رونمایی این جشنواره گفت: هدف از این جشنواره تاکید بر جنبه های هویتی و معنایی مفهوم خانه فارغ از فضای فیزیکی آن است.

وی با بیان اینکه بین خانه و مسکن تفاوت معنایی وجود دارد یادآور شد: مسکن را شرکت های ساختمانی می سازند اما خانه با خانواده و مجموعه خاطرات و احساس و مفاهیم عاطفی هویت می یابد.

متقی ادامه داد: خانه صرفا یک آدرس نیست همچنانکه عشایر آدرس ندارند اما خانه هایشان سرشار از روح و هویت و معنا است.

دبیر جشنواره ملی عکس خانه با تاکید بر اینکه برای ساختن یک خانه باید از حضار مصالح خارج شد تصریح کرد: خیلی از مستاحران گرچه منزل ندارند ولی ممکن است به یک خانه تا آخر عمر احساس تعلق خاطر کنند چراکه خاطرات آنها با آن مکان گره خورده است.

پوستر جشنواره ملی عکس خانه رونمایی شد/ خانه هویتی فراتر از مصالح ساختمانی

فرزاد شکری، رییس ستاد برگزاری جشنواره ملی عکس خانه نیز با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: با توجه به سرعت تغییرات معماری و سبک زندگی در ساخت مسکن، باید مفهوم خانه از زاویه شرقی، بومی و دینی بازتعریف شود.

وی با بیان اینکه مفهوم خانه با خاطرات خانواده معنا می یابد اظهار داشت: در این جشنواره سعی کردیم از تکنولوژی عکاسی برای ثبت خانه و تمام المان های تشکیل دهنده آن از نگاه مردم استفاده کنیم.

گفتنی است جشنواره ملی عکس خانه با مشارکت شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب در راستای بازشناسی، معرفی و ادراک دوبارهی معنا و مفهومِ “خانه” تبیین مفاهیم سکونت، ارتقاءِ کیفیت زندگانی، ایجاد حس تعلقِ مکانی و بازگشت به خود و یافتنِ هویتِ خودی برگزار می شود.

این جشنواره در سه بخش خانه، معماری مدرن در ایران و بخش ویژه شامل موضوعات مرتبط با بناها و زندگی در پروژه های مسکونی اجرا شده توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب برگزار می شود.

شرکت در این جشنواره برای تمامی عکاسان و هنرمندان ایرانی آزاد است و – هر عکاس می تواند حداکثر ۱۸ قطعه عکس به مسابقه ارسال کند.

علاقمندان می توانند عکسهای خود را به همراه فایل Word ،PDF شده حاوی اطلاعات شرکت کننده به نشانی الکترونیکی com.gmail@homephotofestival ارسال نمایند.

۴۶