حذف ارز ترجیحی را دستاورد اعلام می‌کنند، اما شاهدیم که این کار چقدر منجر به کمبود شد / می‌گویند تورم ۵۹ درصد را به ۴۰ درصد رسانده ایم، اما به نظر نمی‌رسد تورم…
حذف ارز ترجیحی را دستاورد اعلام می‌کنند، اما شاهدیم که این کار چقدر منجر به کمبود شد / می‌گویند تورم ۵۹ درصد را به ۴۰ درصد رسانده ایم، اما به نظر نمی‌رسد تورم…

✅ پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دستاورد‌سازی اقتصادی دولت با آنچه در واقعیت جامعه احساس می‌شود تفاوت های بسیاری دارد و جامعه دیگر آمار و ارقام دولتی که با افتخار اعلام می‌شود را به سختی باور می‌کند. رئیسی در آخرین مصاحبه‌ی خود نیز بر این آمار ها تاکید فراوان داشت اما در حوزه ی […]


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستاورد‌سازی اقتصادی دولت با آنچه در واقعیت جامعه احساس می‌شود تفاوت های بسیاری دارد و جامعه دیگر آمار و ارقام دولتی که با افتخار اعلام می‌شود را به سختی باور می‌کند. رئیسی در آخرین مصاحبه‌ی خود نیز بر این آمار ها تاکید فراوان داشت اما در حوزه ی مهار تورم و دیگر وعده های اقتصادی او فاصله ی معناداری با واقعیت‌های جامعه وجود دارد.

علیمحمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در آغاز درباره دستاورد‌سازی‌های اقتصادی دولت به انتخاب گفت:  جای تعجب است که با وجود ماهواره و شبکه مجازی و در نتیجه اطلاع رسانی به روز و به سرعت، دولت و مجلس تاکتیک فرار به جلو را انتخاب کرده اند. دولت رئیسی از اغراق و ارائه آمار‌های غلط و کارنامه درست کردن ابایی ندارد.آقای رئیس‌جمهور چگونه جرأت می‌کنند که بگویند رشد منفی ۴ دهم درصد را در عرض ۶ ماه به چهار و نیم درصد رسانده اند و کسری بودجه ۴۳۰ هزار میلیارد تومان را تحویل گرفته اند؟ در صورتی که اکنون کسری بودجه این میزان می‌باشد.  

 وی در ادامه افزود: دولت اعلام کرده که بدون چاپ پول و استقراض از بانک‌ها کسری بودجه را کاهش داده است.در دو سال گذشته‌ مراجعه کنندگان به خودپرداز‌ها در اغلب موارد اسکناس‌های ۵۰-۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی نو دریافت کرده اند. در این اسکناس‌ها تفکیک‌ ۴ صفر از بقیه صفر‌ها آسان است و این مقدمه حذف چهار صفر می‌‌باشد. اگر اسکناس‌های نو نشانه چاپ پول نباشد نشانه چیست؟علاوه بر آن رشد ۵۹درصد نقدینگی از چه محل است؟می گویند تورم۵۹درصد را به ۴۰ درصد رسانده ایم اما به نظر نمی رسد تورم فعلی این مقدار باشد.آقای رئیسی در مصاحبه شان به موضوع مسکن اشاره کردند، دولت نیز ادعا کرده احداث ۱،۳۰۰،۰۰۰ مسکن در دست اقدام است،آقای رئیس جمهور در کجای ایران این خانه ها احداث شده است؟ حذف ارز ترجیحی را دستاورد مهمی معرفی می کنند اما ملت شاهد است که حذف ارز ترجیحی بدون فراهم آوردن مقدمات آن منجر به کمبود و گران شدن،به خصوص در دارو و کالاهای اساسی شده است.

نمازی در ادامه درباره ابهامات روابط با عربستان و آمریکا اشاره کرد: جالب است که دولتی‌ها رابطه با عربستان را خیلی مهم  نشان می‌دهند، اما وابستگان کدام جناح از دیوار سفارتخانه کشور مذکور بالا رفتند؟ و چرا با اینکه محل سفارتخانه در تهران دارند  سفارتخانه خود را در هتل که جنبه موقت دارد، مستقر می‌کند؟ دولت باید پاسخ دهد که چرا ملت را از شرایط پذیرفته شده و خروجی توافق موقت با آمریکا مطلع نمی‌کند؟ چه میزان از ارزهای بلوکه شده به صورت نقد به دست دولت رسیده است؟ 

نمازی در پایان گفت: دولت از موفقیت در سیاست خارجی خبرمی‌دهد اما کدام موفقیت ها در نظرشان است؟ همانگونه که رییس جمهور به طعنه گفت، قطعا عضویت در شانگهای ادامه تلاش های دولت های گذشته بوده و خوب است گفته شود دستاورد‌های حاصله از این عضویت تا کنون چه بوده است؟شاید سفر به کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه، کوبا،چین،روسیه و بلوک شرق را دستاورد می‌دانند. اینگونه موفق نشان دادن خودتان در این عصر نتیجه ای در بر ندارد.

حذف ارز ترجیحی را دستاورد اعلام می‌کنند، اما شاهدیم که این کار چقدر منجر به کمبود شد / می‌گویند تورم ۵۹ درصد را به ۴۰ درصد رسانده ایم، اما به نظر نمی‌رسد تورم فعلی این مقدار باشد / دولت باید پاسخ دهد که چرا ملت را از شرایط پذیرفته شده توافق موقت با آمریکا مطلع نمی‌کند؟ / اینگونه موفق نشان دادن خودتان در این عصر نتیجه‌ای در بر ندارد

نوشته حذف ارز ترجیحی را دستاورد اعلام می‌کنند، اما شاهدیم که این کار چقدر منجر به کمبود شد / می‌گویند تورم ۵۹ درصد را به ۴۰ درصد رسانده ایم، اما به نظر نمی‌رسد تورم فعلی این مقدار باشد / دولت باید پاسخ دهد که چرا ملت را از شرایط پذیرفته شده توافق موقت با آمریکا مطلع نمی‌کند؟ / اینگونه موفق نشان دادن خودتان در این عصر نتیجه‌ای در بر ندارد اولین بار در پایگاه خبری- تحلیلی خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران/ پایگاهی برای مردم ایران. پدیدار شد.