توصیه دیپلماتیک رهبر انقلاب به دولت رئیسی: هرچه مناقشه با همسایگان است تبدیل به همکاری شود
توصیه دیپلماتیک رهبر انقلاب به دولت رئیسی: هرچه مناقشه با همسایگان است تبدیل به همکاری شود

✅ به گزارش پایگاه خبری امین ارسباران، در سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر و به مناسبت هفته دولت، رئیس‌جمهور و هیات دولت سیزدهم امروز با حضور در حسینیه‌ امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در این دیدار به مباحث مهمی در […]



به گزارش پایگاه خبری امین ارسباران، در سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر و به مناسبت هفته دولت، رئیس‌جمهور و هیات دولت سیزدهم امروز با حضور در حسینیه‌ امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در این دیدار به مباحث مهمی در حوزه سیاست خارجی اشاره کرده و فرمودند: در بخش سیاست خارجی. تحرک دولت تحرک بسیار خوبی است. این سیاستی که شما اتخاذ کردید که عبارت است از ارتباط با همسایگان، این بسیار سیاست خوبی است. این را باید دنبال کرد. ما باید با هیچ‌یک از همسایگانمان مناقشه نداشته باشیم. هرچه مناقشه هست، تبدیل بشود به همکاری. این کاری است ممکن و یک مقداری هم انجام گرفته و بعد از این هم باید انجام بگیرد.

فرمان های اقتصادی مهم رهبر انقلاب به دولت رئیسی

معظم له با تاکید بر ارتباط با همه‌ دولت های دنیا که مایل به ارتباط با ما هستند با یک استثنای محدودی که حالا مشخص است، فرمودند: ما ارتباط با قاره‌های مختلف، آمریکای جنوبی، آفریقا، آسیا، شرق آسیا، همه‌جا، این سیاست ارتباط متعدد و متنوع با کشورهای مختلف، با خصوصیاتی که دارند از لحاظ سیاسی، از لحاظ اقلیمی، از لحاظ امکانات اقتصادی و غیره، فرهنگی، این کار درستی است.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: عضویت در دو پیمان مهم بین‌المللی در فاصله‌ کوتاه، موفقیت خیلی خوبی بود. خود این اتفاق نه فقط مفید برای کشور هست، بلکه حکایت از یک حقایقی هم واقعیاتی هم می‌کند و نشان دهنده‌ این است که کشور در وضع و حدی قرار دارد که مشترکان و مؤسسان این پیمان‌های بین‌المللی راغب و مایلند و بلکه گاهی مصرند که کشور عزیزمان جزو آنها بشود.

۲۷۲۷