توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اولویت شهرداری تبریز/ از اول مهر مترو برای دانش آموزان رایگان می شود
توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اولویت شهرداری تبریز/ از اول مهر مترو برای دانش آموزان رایگان می شود

✅ به گزارش پایگاه خبری امین ارسباران از تبریز، یعقوب هوشیار در سومین نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه سقف تسهیلات برای اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ۱۲۰ میلیون تومان بود گفت: در سال جاری این مبلغ به ۱۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و قصد داریم این میزان […]



به گزارش پایگاه خبری امین ارسباران از تبریز، یعقوب هوشیار در سومین نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه سقف تسهیلات برای اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ۱۲۰ میلیون تومان بود گفت: در سال جاری این مبلغ به ۱۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و قصد داریم این میزان به دوهزار دستگاه برسد.

وی اضافه کرد: شهرداری تبریز توانست طبق برنامه ریزی ها اتوبوس های جدید را وارد چرخه حمل و نقل عمومی کند و در کنار آن موفق شدیم فاز دوم خط یک مترو را که شامل تهویه هوا و دیگر نواقص آن می شود را تکمیل کنیم.

شهردار تبریز ادامه داد: هر دو دستگاه تی بی ام خط دو را فعال کرده و خط سوم را هم آغاز کردیم و طبق برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم بر اساس زمانبندی خط دو مترو تبریز تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: پس از وقفه چند ساله موفق شدیم فاینانس ۴۳۰ میلیون یورویی را از طریق بانک مرکزی به چرخه مالی و اجرایی پروژه توسعه قطار شهری تبریز منتقل کنیم.

شهردار تبریز گفت: روزانه ۱۷ هزار سفر درون شهری توسط خط یک مترو انجام می شود که هدفگذاری مدیریت شهری افزایش این میزان به ۱۰۰ هزار مسافر است.

وی گفت: به منظور اشاعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی، پیشنهاد ارائه خدمات رایگان متروی تبریز به دانش‌آموزان را به شورای اسلامی شهر ارائه می کنیم.

هوشیار تاکید کرد: پیشنهاد خواهیم داد مترو از اول مهر برای دانش‌آموزان رایگان باشد.

یعقوب هوشیار اظهار کرد: در خصوص حمل و نقل عمومی برنامه مدیریت شهری توسعه شبکه حمل و نقل شبکه ای است چرا که تنها یک مسیر بی آر تی نمی تواند پاسخگوی این بخش باشد.

شهردار تبریز با اشاره به خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید و آغاز فعالیت در مسیر بی آرتی، خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی در قالب نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کردیم و این در حالی است که طی ده سال گذشته تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده بود.

وی اعلام کرد: امسال نیز تکلیف بودجه ای شهرداری خرید حداقل ۱۵۰ و حداکثر ۲۰۰ دستگاه اتوبوس است و طبق قولی که در برنامه سال اول دادم طی سال های آتی این میزان به ۵۰۰ دستگاه نیز خواهد رسید.

هوشیار با اشاره به اتمام تملک خانه باقرخان اعلام کرد: شهرداری تبریز در دوره جدید مدیریت شهری با حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر، پروژه های مختلف و نیمه تمام عمرانی خود از جمله پل های ترافیکی، تملک خانه باقرخان و اجرای پروژه عمرانی مقبره‌الشعرا را به اتمام برساند.

شهردار تبریز با اشاره به اهمیت همکاری های مشترک اصحاب رسانه و شهرداری تبریز عنوان کرد: قصد داریم کنگره بین‌المللی ۱۰ هزار شهید استان به عنوان سرمایه معنوی، همایش سرمایه‌گذاری بین‌المللی با هدف معرفی جایگاه تبریز و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری آن را با بهره مندی از ظرفیت علمی خبرنگاران برگزار کنیم.

هوشیار همچنین تصریح کرد: همایش زنده‌نامان در بهمن ماه و همایش جاده ابریشم در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.