ایرلاین ها بیشترین سود را می برند اما نقشی در توسعه گردشگری ندارند
ایرلاین ها بیشترین سود را می برند اما نقشی در توسعه گردشگری ندارند

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: رئیس کانون تشکل های گردشگری آذربایجان شرقی با انتقاد از انفعال و رویکرد سودجویانه ایرلاین ها و خطوط هواپیمایی ایران گفت: ایرلاین ها هرگز تابع قانون نیستند و به جای ایفای نقش برای توسعه گردشگری صرفا فقط به دنبال افزایش قیمت بلیط ها هستند.رشید رجب پور در جمع […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: رئیس کانون تشکل های گردشگری آذربایجان شرقی با انتقاد از انفعال و رویکرد سودجویانه ایرلاین ها و خطوط هواپیمایی ایران گفت: ایرلاین ها هرگز تابع قانون نیستند و به جای ایفای نقش برای توسعه گردشگری صرفا فقط به دنبال افزایش قیمت بلیط ها هستند.
رشید رجب پور در جمع اصحاب رسانه آذربایجان شرقی گفت: چگونه است که این شرکت ها بلیط ۷ میلیون تومانی مسیرتبریز_ ازمیر را به مبلغ ۳۵ ملیون تومان می فروشند اما همیشه ادعا می کنند این قیمت ها برایشان نمی صرفد؟
رئیس انجمن شرکت های گردشگری آذربایجان شرقی با انتقاد از تناقض در گفتار و رفتار این شرکت ها گفت: در حالیکه این شرکت ها ادعای ورشکستگی می کنند چگونه در شهرهای مختلف ویلا و هتل می خرند چرا باید بلیط تهران_ تبریز بیش از ۱.۵ میلیون تومان باشد این امر مصداق «یک بام و دو هوا» است.
رجب پور در ادامه افزود: متاسفانه این شرکت ها نه پاسخگوی آژانس های گردشگری هستند و نه به سازمان هواپیمایی پاسخ می دهند. بی سرو صدا قیمت بلیط ها را بالا می برند و به جای تلاش و ایفای نقش در زمینه توسعه گردشگری به عنوان مانع و ترمز گردشگری عمل می کنند.
وی تصریح کرد: در حالی که همه جامعه از مسئولان گرفته تا مردم و گردشگران انتظار دارند آژانس های مسافرتی همکاری کرده و قیمت ها را پایین بیاورند اما ایرلاین های داخلی حتی یک بلیط هم. رایگان با با تخفیف برای این امر اختصاص نمی دهند! در حالی که رویکرد ایرلاین های ترکیه برای توسعه گردشگری کاملا متفاوت است.
رجب پور تاکید کرد: همه می دانند که بیشترین نفع مادی در توسعه گردشگری به جیب ایرلاین ها می رود اما برای برگزاری هیچ نمایشگاهی کمک و همکاری نمی کنند.
وی افزود: ما بارها از خطوط هوایی ترکیه بلیط رایگان برای مسافران گرفتیم اما ایرلاین های داخلی اهمیتی برای بازاریابی و توسعه گردشگری قائل نیستند.
وی در ادامه پرسید:آیا متولی گردشگری فقط آژانس های مسافرتی هستند؟ همه اصناف از کفش فروش گرفته تا قنادیها و فرش فروشها و آجیلی و شرکت های هواپیمایی از آمدن توریست وگردشگر منتفع می شوند و این در حالی است که آنها هیچ مشارکتی قابل توجه برای توسعه گردشگری در شهر تبریز انجام نمی دهند و هزینه ای هم از این بابت متحمل نمی شوند. اما با وجود مشکلات بسیاری که آژانس های مسافرتی با آنها دست و پنجه نرم می کنند همه مسئولان، مردم وگردشگران از آنها انتظار تخفیف و همکاری دارند و این نهایت بی عدالتی و اجحاف در حق آنهاست.