ارائه ۲ گزارش‌ به آژانس پس از عملیات‌های تروریستی تأسیسات هسته‌ای – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
ارائه ۲ گزارش‌ به آژانس پس از عملیات‌های تروریستی تأسیسات هسته‌ای – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

✅ به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست امروز (چهارشنبه، ۲۴ شهریور) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جمع خبرنگاران گفت: گزارشی از سفر آقای گروسی تقدیم نمایندگان کمیسیون کردیم. وی با بیان اینکه برنامه هسته‌ای ایران که صلح‌آمیز بوده باید کاملا شفاف […]



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست امروز (چهارشنبه، ۲۴ شهریور) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جمع خبرنگاران گفت: گزارشی از سفر آقای گروسی تقدیم نمایندگان کمیسیون کردیم.

وی با بیان اینکه برنامه هسته‌ای ایران که صلح‌آمیز بوده باید کاملا شفاف و مطابق موازین قانون و با تأکید بر قانون اقدام راهبردی پیش برود و اجازه ندهیم در دنیا متهم به پنهان‌کاری شویم، افزود: دشمنان قسم خورده ایران مخالف پیشرفت کشور هستند و این امر را بر نمی‌تابند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: غربی‌ها طبق قرارداد هسته‌ای مکلف بودند به ایران کمک کنند، اما این تعهد اجرایی نشد، آنچه ایران در زمینه هسته‌ای به‌ دست آورده براساس تحقیق و توسعه داخلی بوده است و کسی نمی‌تواند این امر را متوقف کند.

اسلامی بیان کرد: از جمله هدف‌گذاری‌های مهمی که با هدایت‌های رئیس‌جمهور در دستور کار قرار دارد، این است که در برنامه فوری سقف برق نیروگاه‌های هسته‌ای را به ۸ هزار مگاوات برسانیم که با این کار مردم آثار برنامه هسته‌ای را مشاهده می‌کنند و این امر باید در حوزه سلامت، محیط زیست و کشاورزی نیز تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مهم است که طبق قوانین و موازین حرکت کنیم، افزود: مجلس شورای اسلامی بر اجرای قانون اقدام راهبردی تأکید دارد، از این رو فضایی که در مذاکرات انجام شده و ملاقات‌های آینده وجود داشته و خواهد داشت را برای کمیسیون تشریح کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: عمده‌ترین دغدغه نمایندگان این بود که سازمان انرژی اتمی بر پیشبرد برنامه‌ها مصمم باشد و تحقق برنامه‌های ایران با جریان‌های سیاسی که معاندین به راه انداخته‌اند و از ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند به تأخیر نیفتد.

اسلامی بیان کرد: باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم تا مجلس اطمینان حاصل کند که قانون در حال اجراست و پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای متأثر از مزاحمت‌های دیگران متوقف نخواهد شد.

وی درباره دوربین‌های ناظر بر فعالیت هسته‌ای ایران توضیح داد: طبق مقررات آژانس هسته‌ای و پادمان، دوربین‌های آژانس در سایت‌های هسته‌ای وجود دارد و این تداوم دانش و آگاهی از فرآیندهای هسته‌ای در کل جهان انجام می‌شود، افزون بر تعهداتی که طبق پادمان بر عهده ایران است و باید شفاف‌سازی را انجام دهد.

اسلامی تأکید کرد: در جریان عملیات‌های اخیر تروریستی، تعدادی از این دوربین‌ها آسیب دیده بود و این مسئله منجر به دو گزارش فوق‌العاده سختگیرانه و مخرب شده بود و برای اینکه رفع ابهام و شفاف‌سازی کنیم، ملاقات با مدیرکل انجام شد و مطمئن هستیم با دستاوردی که از این جلسه داشتیم اولا ابهاماتی در زمینه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز برای آژانس وجود ندارد و ثانیا تعهدات برجامی که طبق قانون مجلس نباید ادامه پیدا کند را ادامه نخواهیم داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور درباره سفر به وین گفت: هفته آینده اجلاس عمومی سازمان انرژی اتمی برگزاری می‌شود و ما در آن شرکت می‌کنیم.

📢


💻
منبع

👁‍🗨 ۳ رسانه عمومی امین ارسباران :
در #تلگرام، #اینستاگرام #سایت
✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران(اهر آنلاین )

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔗 تلگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://t.me/aminArasBaranNew
🔗 اینستاگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://instagram.com/aminarasbaran.ir
🌏 وب سایت پایگاه خبری امین ارسباران
https://aminarasbaran.ir