✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: بزرگترین مجموعه گوسفند داری شمالغرب کشور با ظرفیت مولد ۳۲ هزار و ۴۰۰ راس با حضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، حسین […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: بزرگترین مجموعه گوسفند داری شمالغرب کشور با ظرفیت مولد ۳۲ هزار و ۴۰۰ راس با حضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، حسین دماوندی‌نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی امشب در حاشیه بهره برداری از بزرگترین مجموعه گوسفند داری شمالغرب کشور با ظرفیت مولد ۳۲ هزار و ۴۰۰ راس اظهار کرد: اینجا یکی از مراکزی خواهد بود که در آینده نقش بسزایی در امنیت غذایی و بخصوص در تولید گوشت قرمز بر پایه دام سبک خواهد داشت و برای بقیه نقاط کشور به عنوان الگو مطرح خواهد بود.
دماوندی‌نژاد گفت: ما یکی از کشورهایی هستیم که در تولید گوشت و شیر در جهان دارای رتبه هستیم اما از آنجایی که عمده جمعیت دام ما، دام سبک است و دام سبک نیز زایمان و پرورشش مبتنی بر فصل است، در ماه های آخر هر سال درگیر مشکلات می شویم.
دماوندی نژاد خاطرنشان کرد: با اتحادیه سراسری دامداران و انجمن صنفی دامداران قراردادهایی منعقد کرده و روزانه تعداد قابل توجهی گوساله در حال کشتار است و این برنامه پیگیری می شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز پرورش گوسفند «داشتی» و دام سبک در مجموعه های صنعتی را یکی از اولویت های وزارت جهادکشاورزی معرفی کرد و افزود: ما در دام سبک به این خاطر که عمده تولید مبتنی بر مراتع هست، برنامه ریزی لازم را نمی توانیم انجام بدهیم تا به صورت مستمر و مناسب گوشت مورد نیاز استان و کشور را تولید کنیم.
اکبر فتحی با تاکید بر حمایت از واحدهای صنعتی و کوچک دام و طیور گفت: در این مجموعه ۱۶ هزار و ۲۰۰ رأس دام مولد نگهداری می شود و کل گله نیز ۳۲ هزار و ۴۰۰ رأس است که علیرغم عدم دریافت تسهیلات، پیشرفت بسیار خوبی داشته است و اگر تامین مالی لازم انجام شود، برای یک میلیون راس هدف گذاری شده است.
وی سیاست این سازمان در بخش کشاورزی را حمایت های گسترده از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: این مجموعه در مساحت مسقف ۸۸ هزار و ۹۳۸ مترمربع با سرمایه گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و موجب اشتغال ۶۸ نفر را فراهم کرده است.