✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران : کارخانه یخچال و فریزرسازی سیلوان در شهرک صنایع ساختمانی ( آیت اله هاشمی رفسنجانی ) شهرستان شبستر بامداد امروز یکشنبه دچار حریق شد.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، این کارخانه یخچال سازی دارای ۲ واحد است و آتش به واحد دوم نیز سرایت کرده بود […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران : کارخانه یخچال و فریزرسازی سیلوان در شهرک صنایع ساختمانی ( آیت اله هاشمی رفسنجانی ) شهرستان شبستر بامداد امروز یکشنبه دچار حریق شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، این کارخانه یخچال سازی دارای ۲ واحد است و آتش به واحد دوم نیز سرایت کرده بود که با تلاش ماموران آتشنشانی مهار شد.
۶ ایستگاه عملیاتی آتش نشانی عملیات مهار حریق را برعهده دارند و مراحل پایانی اطفای حریق در دست اقدام است.

آتش‌سوزی کارخانه یخچال تبریز مهار شدمهار آتش سوزی:
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز از اطفای آتش سوزی در کارخانه تولیدی یخچال سیلوان در شهرک صنعتی آیت الله رفسنجانی در جاده شبستر – تبریز خبر داد.
سعید صالح نیا با اشاره به گستردگی آتش سوزی این حادثه گفت: بامداد امروز ۶ ایستگاه عملیاتی از سازمان آتش نشانی تبریز به محل حادثه اعزام شد.
وی افزود: گستردگی حریق، شعله های سهمگین، حرارت بسیار زیاد و دود غلیظ محل حادثه از جمله مشکلات عملیاتی این آتش سوزی برای نیروهای حاضر بود که آتش نشانان با استفاده از تجهیزات حفاظت فردی موفق به مهار شدند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز اعلام کرد: حرارت بسیار بالا موجب سرایت آتش سوزی به کارخانه مجاور شده بود که تیم های مسئول پیشگیری از گسترش حریق، از این رخداد ممانعت و تنها دودگرفتی محل به جای ماند.
صالح نیا افزود: به دلیل افزایش میزان حرارت در این آتش سوزی، کپسول های گاز یخچال دچار انفجار شدند و سیلندرهای دستگاهای برش و سایر بشکه های مورد استفاده در محل کارخانه نیز به دلیل انبساط حجمی، در حال انفجار بود که خوشبختانه اقدام به موقع نیروها با اجرای عملیات سرد کردن، مانع انفجارات بعدی شد.

آتش سوزی کارخانه تولیدی یخچال در تبریز مهار شد - ایرنامدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز با اشاره به اینکه این آتش سوزی صدمات جانی نداشت، گفت: در این عملیات، آتش نشانان سایر شهرستان های همجوار نیز حضور داشتند.
شرکت «سیلوان» Silwan تبریز که در سال ۱۳۵۷ آغاز به کار کرد، ۳۵۰ نفر نیرو دارد و روزانه ۵۰۰ دستگاه یخچال تولید می کند.
این شرکت در ابتدا پلوپز تولید می کرد و به مرور محصولات خود را تکمیل کرده و به ترتیب اجاق گاز ، بخاری گاز سوز، کولر آبی، آبگرمکن فوری دیواری، یخچال فریزر و آبگرمکن زمینی را در دستور کار خود قرار داد. هم اکنون محصولات سیلوان در بازارهای داخلی عرضه و به کشورهای همسایه نیز صادر می شود.

‌وحید زینالی‌ در فارس : "حوالی ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز، با درخواست امدادرسانی از مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی به آتش نشانان حاضر در آتش سوزی گسترده کارخانه تولیدی یخچال در