مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان خبر داد:
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان خبر داد:

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان‌شرقی گفت: طرح «مسجد، کانون نشاط» در بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی استان در حال اجراست.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، «مرتضی شفیعی» با بیان اینکه این طرح امسال برای دومین بار در استان اجرا می‌شود، […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان‌شرقی گفت: طرح «مسجد، کانون نشاط» در بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی استان در حال اجراست.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، «مرتضی شفیعی» با بیان اینکه این طرح امسال برای دومین بار در استان اجرا می‌شود، افزود: جامعه هدف این طرح اغلب نوجوانان هستند و در این طرح دوره‌های سواد رسانه‌ای و دومین دوره تئاتر شبستان با حضور هنرمندان و اساتید برجسته استانی و اعزامی فعالان مسجدی به اردوهای زیارتی مشهد مقدس و قم برگزار می شود.
وی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بنا به شرایط محله و منطقه خود، کلاس‌ها و برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت را با کمک خانواده ها تدارک دیده‌ اند که اغلب جنبه شاد و بر اساس اقتضای زمان و نیاز خانواده‌ها است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی گفت: با اجرای طرح « کادر نوجوان شهید رئیسی» بیش از ۴۰ نفر از نوجوانان کانون‌های مساجد استان به اردوی آموزشی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.
شفیعی، با اشاره به تقارن ایام اربعین با تابستان و اوقات فراغت نوجوانان، ادامه داد: امسال نیز مثل سال گذشته، از کانون‌های تربیت محور مساجد، کاروان‌هایی به صورت تجمیعی و جداگانه به کربلا و نجف اعزام می‌ شود تا در مسیر پیاده روی اربعین حسینی هم برنامه‌هایی را اجرا کنند.
وی یادآور شد: سال گذشته کانون دخترانه دهه هشتادی رهپویان یاس تبریز به پیاده روی اربعین اعزام شد و در مسیر، برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا کردند که امسال هم این برنامه اجرا می شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی گفت: کانون‌های تربیت محوری که بیشتر با کودکان و نوجوانان سر و کار دارند و یا کانون‌های فعال در حوزه تئاتر و سرود به صورت کاروان به شهرهای مقدس کربلا و نجف اعزام و تعزیه‌ خوانی، نقالی، پرده‌خوانی، تئاتر خیابانی و اجرای سرودهای آئینی خواهند داشت.
شفیعی، با بیان اینکه اختتامیه اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد در ۱۵ شهریور برگزار می‌شود، افزود: ویژه برنامه «بهار نارنج» در تبریز برگزار و از کانون‌هایی که به صورت شاخص فعالیت‌های گسترده‌ای در جذب و تربیت نوجوانان و بچه‌های مسجدی داشته‌اند، تجلیل می شود.
وی با اشاره به اینکه در تابستان امسال دوره‌های آموزشی مدیریت فرهنگی، کادرسازی و شبکه‌سازی در مساجد تداوم می‌یابد، اظهار کرد: نتیجه این دوره‌ها تربیت نوجوان پای کارِ مسجدی، مومن و متعهد شده که مسوولیت برنامه‌های مساجد را به دوش گرفته و اقدامات گسترده‌ای را انجام می‌ دهند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان یک هزار و ۴۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد دارد که از این تعداد ۷۰ کانون ویژه خواهران است، گفت: ۶۰ درصد کانون‌های مساجد این استان روستایی و ۴۰ درصد شهری هستند.
شفیعی، با اشاره به عضویت ۷۰ هزار نفر در سامانه بچه‌های مسجد در استان ادامه داد: تعداد زیادی از این اعضا در کلاس‌های کمک درسی، قرآنی، هنرهای تجسمی، نمایشی، آموزش خوشنویسی، اردویی و تفریحی، ورزشی، مسابقات ورزشی طرح «مسجد، کانون نشاط» فعال هستند.