۳۳ هزار زائر راهیان نور به کردستان آمدند
۳۳ هزار زائر راهیان نور به کردستان آمدند

✅ به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران از کردستان، سعید شعبانی روز شنبه ۱۴ آبان در جلسه راهیان نور استان در سالن شهدای گمنام استانداری گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۲ میلیارد تومان برای احداث زائرسراها و یادمان های شهدا در استان هزینه شده است. وی تعداد یادمان های شهدا در […]


به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران از کردستان، سعید شعبانی روز شنبه ۱۴ آبان در جلسه راهیان نور استان در سالن شهدای گمنام استانداری گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۲ میلیارد تومان برای احداث زائرسراها و یادمان های شهدا در استان هزینه شده است.

وی تعداد یادمان های شهدا در استان را ۵ یادمان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در شهرستان بانه ۲ یادمان، در مریوان ۲ یادمان و در سنندج یک یادمان شهدای گمنام داریم.

۱۷۰۰ دانش آموز به راهیان نور اعزام می شوند

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: در سال جاری ۱۷۰۰ دانش آموز به همراه فرهنگیان به جبهه های جنوب کشور اعزام می شوند.

سعید شعبانی روز شنبه ۱۴ آبان در جلسه راهیان نور استان در سالن شهدای گمنام استانداری گفت: تمرکز ستاد راهیان نور استان، روی اعزام دانش آموزان به بازدید اماکن و یادمان های دوران جنگ تحمیلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز از همکاری در این برنامه خبر داد و گفت: سال گذشته ۴ هزار نفر دانش آموز به راهیان نور اعزام شدند که طی ۲ روز از یادمان های مریوان، بانه و سنندج بازدید کردند. تعدادی هم به صورت مجازی و در شبکه شاد این اردو را برگزار کردند.

ناظمی جلال از تامین هزینه این اعزام ها گفت و افزود: طی پیگیری های این سازمان و در قالب سرانه های دانش آموزی و مصوبات بسیج دانش آموزی، هزینه این اردوها تامین شد.

وی افزود: همکاری های خوبی مابین آموزش و پرورش استان و سپاه بیت المقدس کردستان در زمینه راهیان نور صورت گرفته است که در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تا کنون برای اعزام راهیان نور سال جاری حدود ۱۰۰ میلیون تومان تامین شده است و مابقی مبالغ هم به زودی واریز خواهد شد.

این دومین جلسه ستاد راهیان نور استان در سال جاری بود و اولین جلسه این ستاد در اسفند گذشته جهت اعزام زائران در ایام تعطیلات عید نوروز برگزار شده بود.

یاد آور می شود ۵ هزار نفر زائر در اسفند ۱۴۰۰ از استان کردستان به اردوی راهیان نور در قالب دو روز اردو، اعزام شدند.

انتهای پیام