یک چهارم جمعیت پر خطر بالای ۶۰ سال کشور واکسینه نشده اند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
یک چهارم جمعیت پر خطر بالای ۶۰ سال کشور واکسینه نشده اند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

✅ به گزارش خبرگزاری مهر، حمید سوری، در گفتگو با شبکه خبر سیما، با اشاره به خبر خوش “روز بدون فوتی در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: کنترل بیماری در سیستان و بلوچستان حاصل کار جمعی بود، مدیریت و برنامه مناسب، حضور مستمر، نظارت و پایش کافی روند اپیدمی، پیدا کردن ضعف‌ها و اشکالات […]



به گزارش خبرگزاری مهر، حمید سوری، در گفتگو با شبکه خبر سیما، با اشاره به خبر خوش “روز بدون فوتی در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: کنترل بیماری در سیستان و بلوچستان حاصل کار جمعی بود، مدیریت و برنامه مناسب، حضور مستمر، نظارت و پایش کافی روند اپیدمی، پیدا کردن ضعف‌ها و اشکالات اساسی، اصلاح فرآیندها و پروتکل‌های بهداشتی متناسب با شرایط بومی منطقه از علل موفقیت در کنترل بیماری بود.

وی افزود: دو تجربه و طرح بسیار موفق در مبارزه با کرونا، یکی طرح شهید سلیمانی و دیگری طرحی است که در استان سیستان و بلوچستان اجرا شد. اما برای مثال طرح شهید سلیمانی نواقصی داشت که نیازمند به روز رسانی است.

سوری با تاکید بر نیاز به اصلاح اساسی واکسیناسیون در کشور، گفت: تست‌ها به اندازه کافی و هوشمند نیست و هنوز یک چهارم جمعیت پر خطر بالای ۶۰ سال کشور واکسینه نشده اند و این نشان دهنده این است که بر پایه خطر واکسیناسیون را انجام نداده ایم. نباید در ضمن واکسیناسیون گروه‌های کم خطرتر، از واکسیناسیون گروه‌های پرخطر غفلت کنیم.

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا درباره دلیل مشارکت نکردن یک چهارم جمعیت بالای ۶۰ سال در واکسیناسیون، افزود: ما همین مشکل را در استان سیستان و بلوچستان داشتیم، اما با راه اندازی پویش‌ها و سهولت در دسترسی به واکسن، میزان واکسیناسیون را از ۲۰ به ۷۰ درصد رساندیم. در نتیجه باید دلایل استقبال نکردن این افراد را بررسی کنیم.

📢


💻
منبع

👁‍🗨 ۳ رسانه عمومی امین ارسباران :
در #تلگرام، #اینستاگرام #سایت
✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران(اهر آنلاین )

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔗 تلگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://t.me/aminArasBaranNew
🔗 اینستاگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://instagram.com/aminarasbaran.ir
🌏 وب سایت پایگاه خبری امین ارسباران
https://aminarasbaran.ir