یک بازنشسته در راه شهرداری بجنورد/ جوانان فعلا صبر کنند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
یک بازنشسته در راه شهرداری بجنورد/ جوانان فعلا صبر کنند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

✅ خبرگزاری مهر– گروه استان‌ها: گام دوم انقلاب دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است که یکی از مهم‌ترین موارد آن جوان‌گرایی و میدان دادن به جوانانی است که می‌توانند با روحیه مطالبه گری و تحول خواهی، باعث تغییرات ملموس در حوزه مدیریتی خود شوند. این جوان گرایی را می‌توان در کابینه دولت سیزدهم نیز مشاهده کرد […]


خبرگزاری مهر– گروه استان‌ها: گام دوم انقلاب دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است که یکی از مهم‌ترین موارد آن جوان‌گرایی و میدان دادن به جوانانی است که می‌توانند با روحیه مطالبه گری و تحول خواهی، باعث تغییرات ملموس در حوزه مدیریتی خود شوند.

این جوان گرایی را می‌توان در کابینه دولت سیزدهم نیز مشاهده کرد به طوری که یک جوان ۴۰ ساله اکنون به عنوان وزیر وزارت خانه‌ای مهم و کلیدی انتخاب شده است.

به همین منوال می‌توان پست‌های مدیریتی میانی تر را به جوانانی با سن پایین‌تر نیز واگذار کرد تا با توان خود رشد کشور را با شتاب بیشتری در پیش بگیرند.

اما شورای شهر بجنورد طی هفته گذشته مرتضی رحمانی را به عنوان شهردار جدید بجنورد انتخاب کرد؛ انتخابی که با حواشی بسیاری رو به رو بود و انتقادهای زیادی به آن وارد شد؛ علت اصلی این انتقادات نیز در سن بازنشستگی بودن این فرد است.

جوانان همچنان صبر کنند؛ بازنشستگان مشغول خدمت هستند

در حالی که در شهرداری‌های بسیاری در شهرهای کشور، افرادی جوان و باانگیزه بر سر کار آمده اند، شورای شهر بجنورد در یک عقب گرد، فردی بازنشسته و غیر بومی را بر این مسند نشاند.

جدای از اینکه انتخاب یک فرد بازنشسته برای شهرداری عملاً خلاف قانون است، کنار زدن جوانان و سپردن چنین مسئولیتی به یک بازنشسته می‌تواند به راحتی منافع شهری را ذبح کند.

از سوی دیگر بسیاری از فعالان سیاسی و رسانه‌ای بجنورد، انتخاب مرتضی رحمانی مطلق به عنوان شهردار را کاملاً خلاف قانون می‌دانند و برای گفته خود دو دلیل دارند. نخست بازنشستگی رحمانی است؛ لذا تا زمانی که مجوزی برای بازگشت به کار وی صادر نشود، عملاً حضور او در مسند شهرداری بجنورد خلاف قوانین خواهد بود.

از همان ابتدایی که نام وی به عنوان شهردار بجنورد مطرح شد، اعضای شورای شهر مشکل بازنشستگی وی را حل شده می‌دانستند و ادعا داشتند که مجوز بازگشت به کار این فرد صادر شده است.

هفته گذشته جمشید عین بیگی، رئیس شورای شهر بجنورد نیز با حضور در گفتگوی زنده اینستاگرامی خبرگزاری مهر، این مسئله را تأیید کرد؛ هر چند بنا بود این مجوز رسانه‌ای شود ولی همچنان خبری از انتشار مجوز نیست؛ لذا تا این لحظه انتخاب مرتضی رحمانی را می‌توان غیر قانونی دانست.

البته یوسف مغروری، یکی دیگر از اعضای شورای شهر بجنورد در جلسه شورای شهر از حل مشکل بازنشستگی خبر داده است.

وی افزود: موضوع بازنشستگی شهردار منتخب پس از نامه نگاری با سپاه استان حل شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مغروری بیان داشت: این مسئله از ابتدا باید به صورت شفاف بیان می‌شد تا به فضای مجازی کشیده نشود.

جمشید عین بیگی، رئیس شورای شهر بجنورد هم در این جلسه گفت: این انتخاب بدون هیچ فشاری از سوی ارگان‌ها انجام شد و ملاک، ارزیابی‌های صورت گرفته شده بود.

یک بازنشسته در راه شهرداری بجنورد/ جوانان فعلا صبر کنند

وی افزود: چک سفید امضا به کسی نداده‌ایم و اگر در دوره شهرداری آقای رحمانی مشکلاتی پیش بیاید، مسئله را پیگیری کرده و به سراغ گزینه‌های دیگر می‌رویم.

مدرک نامرتبط شهردار منتخب

مدرک تحصیلی رحمانی دیگر مشکلی است که شورای شهر بجنورد با آن مواجه است. رحمانی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع است اما طبق آئین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی شهرداری، این رشته نامرتبط قلمداد شده و عملاً وی نمی‌تواند شهردار شود.

با این تفاسیر اگر مشکل بازنشستگی به هر طریق حل شود، یقیناً مشکل مدرک تحصیلی وی باقی خواهد ماند و به این ترتیب اعضای شورای شهر پس از مدت‌ها بررسی، فردی را انتخاب کردند که شرایط اولیه حضور در شهرداری را ندارد.

یک بازنشسته توان مدیریت شهری را ندارد

این مسائل انتقادات فعالان رسانه‌ای و سیاسی شهر را به شدت افزایش داده است. یکی از فعالان رسانه‌ای بجنورد در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: اگر مرتضی رحمانی مطلق کارآمد بود و همچنان می‌توانست در مسئولیت خود انجام وظیفه کند، چرا پیش از این مجوز ادامه خدمت نگرفته بود؟

وی افزود: وقتی فردی بازنشسته شده، چطور برای شهرداری یک شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر می‌تواند انجام وظیفه کند؟ ضمن آنکه بنا نیست در این دوره تنها شهر چرخانده شود بلکه باید شاهد تحول شهری باشیم. آیا یک بازنشسته می‌تواند این تحول را ایجاد کند؟

این فعال رسانه‌ای با انتقاد از شهردار منتخب گفت: کاش این افراد جای خود را به جوانان می‌دادند و پس از بازنشستگی برای رسیدن به مسئولیت جدید اقدامی نمی‌کردند؛ نباید میدان از جوانان گرفته شود.

وی بیان کرد: قطعاً حضور یک جوان در مسئولیتی مانند شهرداری به مراتب از حضور افراد بازنشسته کارایی بیشتری خواهد داشت و امیدواریم اعضای شورای شهر نظر خود را تغییر دهند.

همچنین یکی از اعضای شورای شهر بجنورد که مایل به انتشار نامش نبود، در گفتگو با مهر اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، احتمال اینکه شخص مورد نظر به تأیید وزارت کشور نرسد وجود دارد.

وی گفت: مدرک تحصیلی و بازنشستگی رحمانی مطلق دو عاملی است که در روند اخد تاییدیه مشکل ایجاد کرده و ممکن است مدرک وی تطبیق داده نشود.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: در این صورت شورای شهر باید به فکر گزینه‌های دیگری برای تصدی شهرداری بجنورد باشد.

اینک باید دید مشکلات قانونی این فرد برای حضور در شهرداری بجنورد حل خواهد شد و سکان هدایت بجنورد به دست فردی بازنشسته با رشته غیر مرتبط خواهد افتاد و یا شرایط طوری دیگر پیش خواهد رفت؟

📢


💻
منبع

👁‍🗨 ۳ رسانه عمومی امین ارسباران :
در #تلگرام، #اینستاگرام #سایت
✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران(اهر آنلاین )

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔗 تلگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://t.me/aminArasBaranNew
🔗 اینستاگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://instagram.com/aminarasbaran.ir
🌏 وب سایت پایگاه خبری امین ارسباران
https://aminarasbaran.ir