یادداشت روز: محمد امین خوش نیت
یادداشت روز: محمد امین خوش نیت

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی این بار در ایران و به ویژه در تبریز ویژگی خاصی دارد. اگر به عنوان یک غریبه و توریست وارد این شهر شده و بنرهای تبلیغاتی را بخواند فکر می کند یا وارد محوطه یک بینارستان شده و یا در حیاط دانشگاه قدم […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی این بار در ایران و به ویژه در تبریز ویژگی خاصی دارد. اگر به عنوان یک غریبه و توریست وارد این شهر شده و بنرهای تبلیغاتی را بخواند فکر می کند یا وارد محوطه یک بینارستان شده و یا در حیاط دانشگاه قدم می زند! چون همه این افراد، از دم دکتر هستند!
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، حال کاری نداریم که این همه کاندیدا این مدارک تحصیلی دکتری را از کجا دریافت کرده اند کی و کجا کلاس رفته اند، چند مقاله علمی داشته و کی از رساله خود دفاع کرده اند بماند. اما مجلس به عنوان خانه ملت دنبال مدرک تحصیلی است یا لیاقت و شایستگی و مردم داری و  داشتن برنامه؟ به نظر می رسد قبل از وارد شدن به گود رقابت های انتخاباتی ، کاندیداها رقابت دیگری شروع کرده اند برای به رخ کشیدن مدرک دکتری داشته یا نداشته خود!!
اصلا این مدرک دکتری بی ربط یک کاندیدا در مجلس به چه دردی می خورد؟ برخی ها به این عنوان پرطمطراق دکتری هم اکتفا نکرده و در کنار این لقب، عناوینی چون دکتر مهندس، دکتر حاجی، حجت الاسلام دکتر، سردار دکتر، پروفسور دکتر و عناوینی چنین بی معنی و من درآوردی خلق کرده و بر روی بنرها و پوستر های خود چاپ کرده اند.
به راستی آیا اینها فکر می کنند که رای دهندگان به خاطر این عنوان قابل احترام، به یک نامزد رای می دهند؟ آیا این رفتار توهین به شعور مخاطب و رای دهندگان نیست؟
البته نباید از اقدام شایسته برخی کاندیداها هم چشم پوشید که با وجود داشتن همان مدارک و مدارج علمی، این عناوین را دستاویز تبلیغاتی خود قرار نداده و صرفا به معرفی خود و اعلام برنامه های خود اکتفا کرده اند.
ای کاش نهادی قانونی جلوی این بلبشو تبلیغاتی و عنوان بازی را بگیرد.