✅ به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، محمد صلاح به جام ملت‌های آفریقا رفته، واتارو اندو ژاپن را در جام ملت‌های آسیا همراهی می‌کند ضمن اینکه ویرجیل فان دایک، ژوئل ماتیپ، اندرو رابرتسون، کاستاس سیمیکاس، تیاگو آلکانتارا، دومینیک ژوبوژلای و استفان بایستیچ به دلیل مصدومیت یا بیماری نتوانستند به لندن بروند با […]


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، محمد صلاح به جام ملت‌های آفریقا رفته، واتارو اندو ژاپن را در جام ملت‌های آسیا همراهی می‌کند ضمن اینکه ویرجیل فان دایک، ژوئل ماتیپ، اندرو رابرتسون، کاستاس سیمیکاس، تیاگو آلکانتارا، دومینیک ژوبوژلای و استفان بایستیچ به دلیل مصدومیت یا بیماری نتوانستند به لندن بروند با این همه لیورپول به لطف عمق خوب تیم کلوپ به مرحله بعدی صعود کرد. مربیان عموماً از مصدومیت و اثر منفی‌اش روی تیم صحبت می‌کنند، بهانه خوبی است وقتی نتیجه نمی‌گیرند و بازیکنان کلیدی را در اختیار ندارند اما تیمی مثل لیورپول معادلات را به هم می‌زند وقتی در خانه پرافتخارترین تیم جام حذفی برنده می‌شود آن هم بدون این همه بازیکن کلیدی.

لیورپول بازی سختی داشت چون میکل آرتتا تغییر زیادی در تیم اصلی خود نداده بود. بازی‌های زیادی هم در پیش است، جام حذفی، جام اتحادیه و لیگ اروپا علاوه بر کنار زدن منچسترسیتی از صدر جدول لیگ برتر اما لیورپول نشان داد می‌تواند سوار بر طوفان مصدومیت و بیماری و مسابقات ملی شود و پایش را در چهار جام از روی پدال برندارد. آنها با غلبه بر چنین مشکلاتی نشان دادند تیمی برنده هستند که پتانسیل قهرمانی دارند. منچستریونایتد و نیوکاسل چنین توانایی را به نمایش نگذاشته‌اند، تاتنهام با آنژه پوستکوگلو تلاش می‌کند بر فهرست بلند مصدومان غلبه کند اما منچسترسیتی و لیورپول بی‌توجه به این مسائل به حرکت خود ادامه می‌دهند.

تیم لیورپول و آرسنال ارزان جمع نشده اما این کافی نیست، می‌توانید از منچستریونایتد و اریک تن هاخ بپرسید. در مورد لیورپول، کلوپ راهی پیدا کرده برای اینکه از بازیکنانش در پست‌های غیرتخصصی بهترین بازی را بگیرد. در بازی ورزشگاه امارات، جو گومز، یک مدافع وسط راست پا، در سمت چپ بازی کرد به دلیل مصدومیت رابرتسون و سیمیکاس. گومز آرامش داشت. یارل کوانساه، مدافع ۲۰ ساله در قلب دفاع کنار ابراهیما کوناته فوق‌العاده، بازی خوبی داشت. ترنت الکساندر آرنولد هم در نقش دفاع راست- هافبک وسط عالی بود. او هیچ وقت بهترین مدافع جهان نمی‌شود اما با گذشت زمان بازی‌اش را پیشرفت داده و در حمله و دفاع مؤثر است.

در خط میانی کورتیس جونز و هاروی الیوت به خوبی جای ژوبوژلای و اندو را پر کردند ضمن اینکه لوییس دیاس که گل دوم را در وقت‌های تلف شده زد، به همراه داروین نونیس و کودی خاکپو خط حمله تیم در غیاب بهترین گلزن تیم را تشکیل داده بودند. با آمدن رایان گراونبرخ و دیوگو ژوتا از روی نیمکت ضعف‌های لیورپول هم دیگر ضعف نبود. البته ثبات لیورپول در هفته‌های پیش رو محک جدی می‌خورد.

بردن یک بازی حتی مقابل آرسنال یک چیز است و حفظ این رویه در مدتی طولانی موضوعی دیگر. اما لیورپول نشان داده تیم توانمندی است و با این پیروزی از بازی تکراری خلاص شدند. بنابراین می‌توانند بعد از بازی فرداشب در دور رفت نیمه نهایی جام اتحادیه مقابل فولام تا اول بهمن و بازی با بورنموث استراحت کوتاهی داشته باشند. تیم کلوپ در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ در ۶۳ بازی حضور داشت که بیشترین بازی ممکن است، آنها به فینال جام اتحادیه و جام حذفی و لیگ قهرمانان رسیدند. این فصل هم می‌توانند به فینال دو جام حذفی داخلی و لیگ اروپا برسند.

بازی با آرسنال سی‌امین مسابقه فصلشان بود بنابراین اگر مثل دو سال قبل پیش بروند هنوز به نیمه راه هم نرسیده‌اند اما آنها عمق لازم را دارند و وقتی بازیکنان کلیدی برگردند، لیورپول تیم قوی‌تری هم می‌شود.

 



انتهای پیام/