✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: حسین دلیریان، سخنگوی سازمان فضایی ایران با انتشار توئیتی اعلام کرد: پل میان گذر کلانتری نقش بسزایی در خشک شدن دریاچه ارومیه داشته است. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، وی ادامه داد: سازمان فضایی ایران با بررسی تصاویر ماهواره‌ای اعلام می‌کند که این پل نقش […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: حسین دلیریان، سخنگوی سازمان فضایی ایران با انتشار توئیتی اعلام کرد: پل میان گذر کلانتری نقش بسزایی در خشک شدن دریاچه ارومیه داشته است.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، وی ادامه داد: سازمان فضایی ایران با بررسی تصاویر ماهواره‌ای اعلام می‌کند که این پل نقش بسزایی در خشک شدن دریاچه ارومیه داشته است.
دلیریان در این توئیت خاطر نشان کرده است که میزان مصالح وارد شده به دریاچه برای احداث این میان گذر و بر هم خوردن چرخه جریان‌های آبی در نیمه شمالی و جنوبی این دریاچه یکی از عوامل تخریب اکوسیستم و خشک شدن آن است.
از سوی دیگر به گفته رئیس هیئت تحقیق و تفحص ستاد احیای دریاچه ارومیه، فاز اول پروژه انتقال آب از سد «کانی سیب» به دریاچه ارومیه تا بهمن امسال به پایان می‌رسد. روح‌الله متفکر آزاد گفته در فاز نخست انتقال آب، این اقدام با توان حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب در سال انجام می‌شود، اما این صحبت‌ها در حالی مطرح شده‌اند که رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست، پیش از این گفته بود «ما در ارومیه شدیدا مشکل داریم و به مرز بحران رسیده‌ایم».

نوشته پل میانگذر شهید کلانتری، عامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه است اولین بار در پایگاه خبری پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران. پدیدار شد.