✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: میزگرد فرهنگی که با حضور مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، محمد فاضلی و محمد بهشتی دو مشاور او برگزار شد، به جنجال کشیده شد. تنشی که باعث ترک برنامه از سوی فاضلی شد و واکنش‌های زیادی را متوجه خود کرد. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: میزگرد فرهنگی که با حضور مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، محمد فاضلی و محمد بهشتی دو مشاور او برگزار شد، به جنجال کشیده شد. تنشی که باعث ترک برنامه از سوی فاضلی شد و واکنش‌های زیادی را متوجه خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، اسفندیاری در این میزگرد دلایل اخراج فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی را قانونی دانست،‌ فاضلی هم در پاسخ به او گفت که دروغ می‌گوید. قبل از اینکه فاضلی توضیحاتش را کامل کند، میکروفن او و اسفدیاری قطع شد. همین موضوع سبب عصبانیت فاضلی و ترک برنامه شد.
زمستان سال ۱۴۰۰ خبر اخراج فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی بسیار پرواکنش شد، برخی‌ها این اخراج در راستای تسویه حساب سیاسی در دولت سیزدهم عنوان کرده بودند.

در همین رابطه شخصیت های مختلف نسبت به این رویداد واکنش نشان دادند. به مرور برخی از این واکنش ها می پردازیم:

محمدجواد آذری جهرمی : نشنیدن و هلهله کردن با هدف قطع صدای مظلوم، از سنت امویان است
محمدجواد آذری جهرمی در توئیتی نوشت: نشنیدن و هلهله کردن با هدف قطع صدای مظلوم، از سنت امویان است.

محمد فاضلی ⁩و ⁧پزشکیان ⁩برنده شدند /نشنیدن و هلهله کردن با هدف قطع صدای مظلوم، از سنت امویان استعلی قلهکی، فعال فضای مجازی در واکنش به تنش در میزگرد فرهنگی در توییتر نوشت:
در نظرسنجی‌ها تا ۲۰٪ از مردمی که رای میدهند، هنوز تصمیم نگرفتند چه کسی را انتخاب کنند! نیمی از مردم هم که اصولا تا کنون تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارند!
زد و خوردهای ناگهانی در فضای سردِ انتخاباتی، هم تکلیف آن ۲۰٪ را مشخص میکند و هم موتور بخشی از تحریمی‌ها را راه می‌اندازد!

سعید حجاریان: این رسم صداوسیماست، غیرحرفه ای و بی اخلاق

سعید حجاریان تئوریسین جریان اصلاحات در واکنش به تنش در میزگرد فرهنگی پزشکیان و قطع میکروفن محمد فاضلی مشاور این کاندیدا، توئیتی منتشر کرد و خطاب به فاضلی نوشت:
جناب دکتر فاضلی!
صداوسیمای میلی، من را یکبار بعد از ترور به حالت احتضار نشان داده است و بار دیگر روی صندلی دادگاه انتخابات ۸۸؛ به همراه مشتی فحش و هتاکی
این رسم صداوسیماست، غیرحرفه ای و بی اخلاق. باید به جاهلان سلام گفت.
سعید حجاریان به محمد فاضلی: این رسم صداوسیماست، غیرحرفه ای و بی اخلاق /عبدالناصر همتی: فاضلی در برابر دروغ و ظلم صداوسیما زیر میز زد.

سعید حجاریان به محمد فاضلی: این رسم صداوسیماست، غیرحرفه ای و بی اخلاق /عبدالناصر همتی: فاضلی در برابر دروغ و ظلم صداوسیما زیر میز زدعبدالناصر همتی: فاضلی در برابر دروغ و ظلم صداوسیما زیر میز زد

عبدالناصر همتی به رفتار محمد فاضلی در مقابل کارشناس صداوسیما واکنش نشان داد و نوشت:
امروز محمد فاضلی در برابر دروغ و ظلم صدا و سیما زیر میز زد.

محمد فاضلی کیست؟/ دلیل خشم و عصبانیت او چه بود؟عباس عبدی: به فاضلی حسادت می کنند / او سرمایه بی‌بدیل ایران است
عبدی نوشت: حسادت نسبت به فاضلی و تعداد زیاد مخاطبان فرهیخته‌اش ریشه این رفتار با او است.
پس لرزه های تنش در میزگرد فرهنگی پزشکیان ادامه دارد. در جدیدترین واکنش، عباس عبدی در توئیتی نوشت:
حمد فاضلی یکی از برجسته‌ترین جامعه‌شناسان ایران است. استادی او در یک دانشگاه افتخاری است برای آن دانشگاه و نه بر عکس. تا کنون هم چوب شرافت علمی و آزادگی اخلاقی خود را خورده است. حسادت نسبت به او و تعداد زیاد مخاطبان فرهیخته‌اش ریشه این رفتار است. او سرمایه بی‌بدیل ایران است.

عباس عبدی: به فاضلی حسادت می کنند / او سرمایه بی‌بدیل ایران استتوئیت استاد اخراجی دانشگاه شریف برای محمد فاضلی
استاد اخراجی دانشگاه شریف به حاشیه‌های میزگرد فرهنگی انتخابات ریاست‌جمهوری در صدا و سیما واکنش نشان داد.
علی شریفی‌زارچی، استاد اخراجی دانشگاه شریف در شبکه اجتماعی ایکس/توییتر برای محمد فاضلی نوشت: دکتر محمد فاضلی عزیز! ‏شما صدای رسای ده‌ها استاد بودید که به ناحق از دانشگاه‌ها اخراج شدند یا از تمدید قرارداد و تبدیل وضعیت آن‌ها جلوگیری شد.
‏شهامت، راستگویی و میهن‌دوستی شما در تاریخ این سرزمین ماندگار شد.»

توئیت استاد اخراجی دانشگاه شریف برای محمد فاضلیعلی مطهری: مقصر اسفندیاری است /مجری نباید میکروفن را قطع می‌کرد
علی مطهری، نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی، درباره تنش ایجاد شده در میزگرد فرهنگی پزشکیان گفت: «به نظر من مقصر اینجا آقای اسفندیاری بودند، یعنی این سوال مطرح کردن و وارد شدن به مسئله شخصی آقای فاضلی درست نبود و باعث عصبانیت ایشان شد.»
وی با اشاره به رفتار مجری برنامه ادامه داد: «مجری این برنامه می‌توانست بهتر عمل کند و اینقدر زود میکروفن را قطع نکند که باعث عصبانیت فاضلی شود. تقصیر بر گردن آقای اسفندیاری است و با اینکه او دوست ماست اما مقصر می‌دانم.»

واکنش علی مطهری به تنش در میزگرد پزشکیان / مقصر اسفندیاری است /مجری نباید میکروفن را قطع می‌کرداولین واکنش مسعود پزشکیان: قدرت در وحدت است نه در دعوا/ او ژست پیروزی گرفت
مسعود پزشکیان به اتفاقات رخ داده در میزگرد فرهنگی واکنش نشان داد.
مسعود پزشکیان در گردهمایی انتخاباتی در برج میلاد گفت: *قدرت در وحدت است در تفرق و دعوا نیست، بیاید باهم انسجام داشته باشیم، باید همدیگر را تحمل کنیم نه اینکه حرفی بزنیم که درگیری و تشنج ایجاد شود
*همدیگر را تحمل کنیم، اتفاقی امروز در صداوسیما افتاد، با این اتفاقات هیچوقت نمی توانیم مملکت را درست کنیم، نمی شود با توهین کردن و برخورد کردن مملکت را درست کنیم.
*هرکسی یک حرفی میزند، اگر شما خوشت نیامد در زمان خودت دفاع کن با نظرت را بگو چرا باید در میانه حرف همدیگر بپریم و بی حرمتی کنیم که در نهایت اتفاقی رخ دهد که خوب نباشد.

اولین تصویر از پزشکیان و ظریف بعد از میزگرد پر تنش در صداوسیما /آقای کاندیدا ژست پیروزی گرفت /آخوندی هم بود

اولین واکنش مسعود پزشکیان به تنش در میزگرد فرهنگی و قطع میکروفن فاضلی /ولایت‌مداریم ولی قلدری را نمی‌پذیریم /قدرت در وحدت است نه در دعوا