پایان حمله مسلحانه به کلانتری ۱۶ زاهدان با هلاکت همه تروریست‌ها/گروهک تروریستی جیش‌الظلم: حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان کار ما بود – تابناک
پایان حمله مسلحانه به کلانتری ۱۶ زاهدان با هلاکت همه تروریست‌ها/گروهک تروریستی جیش‌الظلم: حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان کار ما بود – تابناک

✅   تابناک _ صبح امروز یک تیم تروریستی ۴ نفره که قصد ورود به کلانتری ۱۶ زاهدان را داشت، با مقاومت جانانه کارکنان خدوم انتظامی روبه رو شد و پس از هلاکت تمام تروریست ها اقدام کور تروریستی آنها ناکام ماند. روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه طی بیانیه‌ای در خصوص […]


 

تابناک _ صبح امروز یک تیم تروریستی ۴ نفره که قصد ورود به کلانتری ۱۶ زاهدان را داشت، با مقاومت جانانه کارکنان خدوم انتظامی روبه رو شد و پس از هلاکت تمام تروریست ها اقدام کور تروریستی آنها ناکام ماند.

روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه طی بیانیه‌ای در خصوص حادثه‌ تروریستی صبح امروز زاهدان اعلام کرد: صبح امروز یک تیم تروریستی ۴ نفره که قصد ورود به کلانتری ۱۶ زاهدان را داشت، با مقاومت جانانه کارکنان خدوم انتظامی روبه رو شد و پس از هلاکت تمام تروریست ها اقدام کور تروریستی آنها ناکام ماند.

در این حادثه دو تن از مدافعین امنیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان: حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان با استفاده از عامل انتحاری نبوده است

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: عامل انتحاری در حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان در کار نبوده و افراد مسلح ناشناس با استفاده از نارنجک، وارد برجک نگهبانی کلانتری شدند.

علیرضا مرحمتی، روز شنبه با بیان این مطلب افزود: حدود ساعت ۷:۱۵ صبح امروز چهار فرد مسلح ناشناس اقدام به این حمله کردند که با حضور بموقع نیروهای امنیتی و انتظامی اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.

وی درباره اقدام انتحاری در این حمله تصریح کرد: افراد مسلح با استفاده از نارنجک به بخش ورودی و انتظامات کلانتری حمله کردند و با اقدام متقابل نیروهای انتظامی در همان نقطه زمین گیر شدند و به محوطه راه نیفتند.

مرحمتی اظهار داشت: در این حمله یکی از افراد نیروی انتظامی به شهادت رسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: آرامش در شهر زاهدان برقرار است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه آرامش در شهر زاهدان برقرار است، گفت: تروریست‌ها به دنبال اختلاف افکنی در میان مردم هستند تا از این طریق امنیت منطقه را به مخاطره اندازند.

فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با ایرنا در حمله تروریست‌های مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان که صبح امروز – شنبه ۱۷ تیر – صورت گرفت و با هلاکت آنها ناکام ماند، اظهار داشت: در این عملیات تروریستی، افراد با برنامه های از پیش تعیین شده با ورود به کلانتری با ماموران درگیر شدند که این درگیری چند ساعت به طول انجامید.

وی با بیان اینکه هر سه مهاجم تروریست در این حادثه به هلاکت رسیدند، اظهار داشت: هدف این افراد و گروهک‌ها از انجام اقدامات تروریستی کاملا مشخص است و آنها به دنبال اختلاف افکنی بین مردم هستند تا امنیت منطقه را تحت تاثیر قرار دهند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: برخی در تلاشند از وقایع اخیر زاهدان موضوع دوقطبی شیعه و سنی و یا قومیت‌ها را مطرح کنند؛ اما با توجه به هشیاری مردم استان و علمای شیعه و سنی موفق نخواهند شد و دشمنان همچون گذشته در این سناریو شکست می‌خورند.

مالکی با بیان اینکه ابعاد این حادثه در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی خواهد شد، افزود: اکنون اوضاع امنیتی در زاهدان تحت کنترل بوده و آرامش در این شهر برقرار است و امیدواریم ابعاد این حمله تروریستی هر چه سریعتر برای مردم روشن شود. 

تروریست‌ها چگونه به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله کردند

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار فارس در زاهدان جزییات حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان را این‌گونه روایت می‌کند:

ساعت ۷:۱۵ یک تیم ۴ نفره تروریستی با پوشش ارباب رجوع عملیات خود برای حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان را آغاز می‌کنند.

ابتدا تروریست‌ها با پرتاب مواد منفجره به درب و داخل دژبانی به سمت کلانتری حمله می‌کنند. دو تروریست وارد محوطه می‌شوند و دو تروریست دیگر به سمت برجک نگهبانی کلانتری می‌روند.

تروریست‌ها تجهیزات کامل اعم از مواد منفجره و تعداد قابل توجهی نارنجک به همراه داشتند و رفتارشان نشان می‌دهد کاملا آموزش دیده بودند.

زمانی که اولین تروریست کشته می‌شود مهاجم همراهش یک نارنجک آماده انفجار را زیر جسد قرار می‌دهد تا از نیرو‌های پلیس هنگام مواجهه با جنازه‌ها تلفات بگیرد.

درگیری بین تروریست‌ها و پلیس تا ساعت ۹:۳۰ ادامه پیدا می‌کند و در نهایت با کشته شدن هر چهار مهاجم مسلح پایان می‌یابد.

در این حادثه یک نفر از عوامل کلانتری به نام ستوان علی کیخا و یک سرباز وظیفه به نام مبین رشیدی به شهادت رسیدند. یک نفر از نیرو‌های پلیس و دو نفر از مردم نیز در این حادثه زخمی شدند.

با عملکرد به موقع مدافعان امنیت اهداف تروریست‌ها در تسخیر کلانتری و انبار مهمات و همچنین وارد کردن تلفات قابل توجه ناکام ماند. امنیت اطراف کلانتری به حالت عادی برگشته و کلانتری ۱۶ کوی شهدا در حال حاضر مشغول خدمات‌رسانی است.

این کلانتری در نزدیکی مسجد مکی زاهدان قرار دارد.

 

گروهک تروریستی جیش‌الظلم: حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان کار ما بود

 گروهک تروریستی جیش الظلم مسئولیت حمله صبح امروز به کلانتری ۱۶ زاهدان را بر عهده گرفت.

در اطلاعیه این گروهک تروریستی ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان به جزئیات این حمله اشاره‌ای نشده است.

سردار جلیلیان در تشریح جزئیات درگیری در کلانتری ۱۶ زاهدان اظهار داشت: اوایل صبح امروز تعداد ۴ تروریست مسلح در پوشش ارباب‌رجوع قصد ورود به محوطه اصلی کلانتری را داشتند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با هوشیاری سرباز وظیفه نگهبان درب اصلی مقر انتظامی، تروریست‌ها در اقدام اولیه خود جهت ورود به محوطه اصلی کلانتری ناکام ماندند و در همان لحظات ابتدایی درگیری با مأموران انتظامی یک نفر از تروریست‌ها به هلاکت می‌رسد.

وی گفت: با حضور مقتدرانه مأموران پلیس مستقر در مقر انتظامی و پس از ناکامی تروریست‌ها در ورود به محوطه اصلی کلانتری، مهاجمین مسلح وارد برجک نگهبانی کلانتری می‌شوند و اقدام به تیراندازی کورکورانه به اطراف و درگیری مسلحانه با نیرو‌های امنیتی و انتظامی می‌کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: با آتش پرحجم مأموران پلیس، در این درگیری هر ۴ تروریست تا دندان مسلح در صحنه به هلاکت می‌رسند و از آن‌ها ۴ قبضه سلاح جنگی، ۷ عدد نارنجک و چند جلیقه انتحاری کشف شده است.

سردار جلیلیان از شهادت دو نیروی جان‌برکف انتظامی، سرباز وظیفه مبین رشیدی و استواریکم کادر علیرضا کیخا در این حمله تروریستی خبر داد و گفت: مأموران پلیس تا آخرین قطره خون خود در جهت امنیت ایران اسلامی ایستاده‌اند.