واکسیناسیون ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرستان شبستر
واکسیناسیون ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرستان شبستر

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: فرمانده سپاه ناحیه شبستر گفت: با تلاش کادر درمان، مدافعان سلامت و همکاری بسیجیان با واکسیناسیون ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال ، شهرستان شبستر رتبه برتر استان را کسب کرده است.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران از شبستر، بهمن داستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: فرمانده سپاه ناحیه شبستر گفت: با تلاش کادر درمان، مدافعان سلامت و همکاری بسیجیان با واکسیناسیون ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال ، شهرستان شبستر رتبه برتر استان را کسب کرده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران از شبستر، بهمن داستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شبستر در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی در برابر قدرت‌های جهان امروز به الگوی کشورهایی تبدیل شده که جرأت مقابله با استکبار را نداشتند.
وی با بیان اینکه چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس هم‌زمان با سراسر کشور از ۳۱ شهریورماه آغاز می‌شود، افزود: برنامه‌های متنوعی با ۱۵۰ برنامه با ۳۰ عنوان با شعار «ما مقتدریم» شروع می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه شبستر با اشاره به اینکه تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان و نوجوانان مهم‌ترین هدف برنامه‌های ستاد بزرگداشت دفاع مقدس است، گفت: دشمن در فضای مجازی و فرهنگی مقابل ما ایستاده است و گنجینه دفاع مقدس یک فرصت است تا در مقابل این تهدیدات بایستیم، از این‌رو تولید آثار پرمحتوا، غنی و فاخر را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار اثرگذار است و نقش رسانه‌ها ،خبرنگاران به عنوان سفیران ارزش‌های دفاع مقدس در این امر بسیار حیاتی است.

بهمن داستان با تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده در این شهرستان، تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط حاکم بر کشور و منطقه به دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اقصی نقاط شهرستان و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیج با کیفیت مطلوب و اثرگذاری مناسب به اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به مشارکت همه دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس یادآور شد: برگزاری همایش پیشکسوتان و تجلیل از چهره‌های ماندگار و شهیدان زنده شهرستان، رزمایش اقتدار و امنیت گردان‌ها و یگان‌های رزمی بسیج، برپایی محفل شبی با این ستاره‌ها در جوار شهدای شهرستان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شبستر، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات پزشکی، دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در کنار فعالیت‌های مختلف در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری، خدمات رسانی و ارائه کمک‌های مؤمنانه و برگزاری ویژه برنامه‌های آبروی محله در مقابل منازل شهدای منطقه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: امروز حل مشکلات بیش از هر زمان دیگر نیازمند روحیه جهاد، ایثار و مقاومت شهداست و اگر مسوولان این روحیه را در خود تقویت کنند و مردم را از خودشان بدانند، می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی با مهم دانستن رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: با تلاش کادر درمان، مدافعان سلامت و همکاری بسیجیان، انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار واکسیناسیون روز به روز در حال افزایش است و با واکسیناسیون ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال ، شهرستان شبستر در بین شهرستان های استان رتبه برتر را کسب کرده است.

لزوم راه اندازی موزه دفاع مقدس

فرمانده سپاه ناحیه شبستر با بیان لزوم راه اندازی موزه دفاع مقدس در شهرستان شبستر بیان داشت: شهرستان شبستر در دلاوری، دانش و تربیت نیروهای انسانی متعهد و متدین جزو شهرستان‌های ممتاز است و در دوران دفاع مقدس دیدیم که این شهرستان چقدر نیرو تربیت کرد و چه شهدای عزیزی را تقدیم کرده است.
خبرنگار شبستر: علیرضا خوش نیت