✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی، سرقت، توهین و کلاهبرداری را سه جرم اول استان اعلام کرد و افزود: متاسفانه در بحث خودکشی، جزو ده استان اول کشور هستیم و باید همه کارشناسان و خانواده ها، حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند. به گزارش […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی، سرقت، توهین و کلاهبرداری را سه جرم اول استان اعلام کرد و افزود: متاسفانه در بحث خودکشی، جزو ده استان اول کشور هستیم و باید همه کارشناسان و خانواده ها، حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، احمد موقری، معاون پیشگیری از جرم دادگستری آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به برخی سهل انکاری ها و بی توجهی ها به مسایل بهداشتی بیماران در برخی مراکز درمانی و بهداشتی هشدار داد: با هر مرکز پزشکی و پیراپزشکی که فاقد سیستم عادی سازی دفع پسماند عفونی باشد و به شیوه صحیح و بهداشتی دفع نکند به شدت برخورد می کنیم . وی از مردم و رسانه ها خواست موارد مشاهده شده تخلف را حتما به سیستم قضایی گزارش کنند.

سرقت، توهین، کلاهبرداری ۳ جرم اول آذربایجان شرقی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه به رغم کاهش ۴۵ درصدی ورودی پرونده های سرقتی، همچنان این بزه، اولین جرم ارتکابی استان می باشد افزود: توهین به اشخاص، کلاهبرداری، ضرب و جرح، تحصیل مال نامشروع در رده های دوم تا پنجم قرار دارند.
وی در ادامه با بیان اینکه جرایم مربوط به رانندگی بدون گواهینامه در استان متاسفانه سیر صعودی دارد به خانواده ها هشدار داد و گفت: متاسفانه این جرایم در مرتبه هفتمین جرایم پرتکرار استان قرار گرفته و لذا از والدین می خواهیم بیشتر مواظب فرزندان خود باشند.

طلاق در رتبه ۱۱
موقری، رتبه یازدهم دعاوی مطرح شده در دادگستری را پرونده های مربوط به طلاق دانست و از همه گروه های اجتماعی، کارشناسان و رسانه های گروهی خواست همفکری و تلاش بیشتری برای جلوگیری از هم پاشیدن خانوده ها از خود نشان دهند.

آذربایجان شرقی جزو ده استان اول کشور در بحث اقدام به خودکشی:

موقری با بیان اینکه در بحث اقدام به خودکشی، متاسفانه آذربایجان شرقی در رتبه مناسبی قرار ندارد تصریح کرد: آذربایجان شرقی از نظر اقدام به خودکشی جزو ده استان اول کشور است و از این رو، نیازمند مباحث کارشناسی و روانشناسی بیشتر در این حوزه هستیم.

وی افزود: در همین رابطه با حضور مراجع کارشناسی، سند پیشگیری از این موضوع به امضا رسیده و به ۱۲ دستگاه مسئول ابلاغ شده است. دبیرخانه آن در دانشگاه علوم پزشکی است و معاونت پیشگیری از جرم دادگستری نیز ناظر این کارگروه است.

ایمنی ساختمان ها در رصد دادگستری:

موقری همچنین از بررسی ساختمان ها و مراکز تجاری و خدماتی پر رفت و آمد شهر در طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت ساخت و سازها و سلامت شهروندان، در طی یک سال گذشته بسیاری از ساختمان ها مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و در همین رابطه به بیش از ۴۰ ساختمان و برج و مجتمع مسکونی و تجاری اخطارهای لازم را داده ایم.

وی افزود: در همین رابطه سال گذشته یکی از شعبات تامین اجتماعی به خاطر عدم ایمنی پلمپ شد و ما مصمم به پیگیری این کار هستیم و با هیچ کس و اداره و نهادی هم تعارف نداریم.

موقری تصریح کرد: پاساژ امت و سه مجتمع تجاری دیگر در این لیست قرار دارند.