مراجعه بیش از ۹هزار نفر به بیمارستان‌های خوزستان/وضعیت بحرانی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
مراجعه بیش از ۹هزار نفر به بیمارستان‌های خوزستان/وضعیت بحرانی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

✅ به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه چهارشنبه در نشست توسعه و ساماندهی امکانات بهداشتی و درمانی در حوزه کرونا یاستان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوزستان حال و روز خوشی ندارد و وضعیت بغرنج، خطرناک و بحرانی برای این استان در پیش رو است؛ مثلاً روزانه به‌صورت متوسط ۶۰ نفر فوتی […]



به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه چهارشنبه در نشست توسعه و ساماندهی امکانات بهداشتی و درمانی در حوزه کرونا یاستان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوزستان حال و روز خوشی ندارد و وضعیت بغرنج، خطرناک و بحرانی برای این استان در پیش رو است؛ مثلاً روزانه به‌صورت متوسط ۶۰ نفر فوتی در استان داریم و نسبت ورود بیماران به بیمارستان‌های استان در مقایسه با ترخیصی‌ها فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه درمان سرپایی از خوزستان شروع شد، افزود: بیماران بعد از جواب تست مثبت در صورت حال نسبتاً مساعد در قرنطینه خانگی درمان می‌شود که قرارگاه شهید سلیمانی نیز در این بخش کمک بسیار خوبی دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه روزانه به‌صورت متوسط بین ۹ تا ۱۰ هزار مراجعه به بیمارستان‌های استان ثبت شده است، تصریح کرد: امروز ۹ هزار و ۵۰۰ مراجعه‌کننده داشتیم که از این بین سه هزار و ۳۰۰ نفر به‌صورت سرپایی درمان و بیش از ۳۰۰ نفر نیز بستری شدند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به حضور تمام قد ستاد کرونا خوزستان در صحنه برای رفع نیازهای علوم پزشکی استان عنوان کرد: قرارگاه نظارتی، قرارگاه شهید سلیمانی و ستاد مدیریت کرونا در خوزستان حداقل سه روز در هفته جلسات منظمی را برگزار و کارهای بزرگی را نیز انجام داده‌اند؛ همچنین در سه روز گذشته حدود ۵۰۰ کپسول اکسیژن از سوی ستاد اجرایی فرمان امام و ۶۰۰ کپسول نیز از سوی هلال احمر با کمک یکی از شرکت‌های خصوصی خریداری شده است.

وی با اعلام خبر موافقت وزیر نفت برای خرید دو میلیون سرنگ برای خوزستان اضافه کرد: چند میلیون ماسک از سوی تولیدکنندگان استان اهدا و کمک‌های مؤمنانه خوبی از سوی شرکت‌های بزرگ استان جذب شد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه راه‌اندازی بیمارستان صحرایی زمانی ضرورت دارد که مکان یا فضای بیمارستانی نباشد، بیان کرد: یک مجموعه بسیار خوب و بزرگ در منطقه آزاد مهیا شده که در صورت تجهیز بخش مهمی از میزان ابتلاء و فوتی را که مربوط به آبادان است، کاهش می‌دهیم؛ مجموعه دیگر هم ساختمان قدیمی بیمارستان طالقانی اهواز است که هر دو با تجهیز و اختصاص نیروی انسانی (کادر پزشکی تخصصی) نقش خوبی را در ارائه خدمات پزشکی ایفا می‌کنند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به بستری بودن ۵۳۳ بیمار کرونایی خوزستان در بخش آی سی یو و این توبه بودن ۱۲۶ بیمار دیگر یادآور شد: نیروهای درمانی در صف ارائه خدمات به بیماران کرونایی از جمله کریمی آن پزشک بازنشسته و یا کارشناسانی مثل قلاوند کارشناس طرح ۵۵۰ هزار هکتاری جهاد کشاورزی را یکی پس از دیگری از دست می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، این جلسه با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز و آبادان، فرماندهان قرارگاه کربلا در جنوب غرب و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

📢


💻
منبع

👁‍🗨 ۳ رسانه عمومی امین ارسباران :
در #تلگرام، #اینستاگرام #سایت
✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران(اهر آنلاین )

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔗 تلگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://t.me/aminArasBaranNew
🔗 اینستاگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://instagram.com/aminarasbaran.ir
🌏 وب سایت پایگاه خبری امین ارسباران
https://aminarasbaran.ir