✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: شهردار تبریز از اخذ مجوز واردات یک هزار دستگاه اتوبوس شهری برای شهر تبریز خبر داد وگفت: حوزه حمل و نقل به یک فاجعه تبدیل شده است، چرا که تولید کننده داخلی ‌توان تولید ندارد و واردات نیز با مشکلاتی مواجه است.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: شهردار تبریز از اخذ مجوز واردات یک هزار دستگاه اتوبوس شهری برای شهر تبریز خبر داد وگفت: حوزه حمل و نقل به یک فاجعه تبدیل شده است، چرا که تولید کننده داخلی ‌توان تولید ندارد و واردات نیز با مشکلاتی مواجه است.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، یعقوب هوشیار در دیدار با محمدحسن حبیب الله‌زاده سفیر ایران در ترکیه اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت خوبی در حوزه شهری ترکیه وجود دارد که راحت‌ترین مسیر برای مراودات اقتصادی با ترکیه است.
هوشیار از شهرداری‌ها به عنوان راحت‌ترین مسیر برای مراودات اقتصادی با ترکیه نام برد و افزود: می‌توانیم در حوزه‌های مختلف چند شهر بزرگ کشور را در ترکیه فعال کنیم.
وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ خواستار حمایت و همراهی هر چه بیشتر ترکیه جهت برپایی این همایش به عنوان فرصتی حائز اهمیت برای تبریز یاد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مجوز واردات یک‌هزار دستگاه اتوبوس از دولت اخذ شده است. در حال حاضر حوزه حمل و نقل تبدیل به یک فاجعه شده است، چرا که تولید کننده داخلی ‌توان تولید ندارد و واردات نیز با مشکلاتی مواجه است.
شهردار تبریز متذکر شد: مقرر شده بانک شهر خرید اتوبوس را به صورت ارزی انجام داده و در قالب تسهیلات به شهرداری دهد تا مشکل دولت و شهرداری حل می‌شود. این اقدام به صورت پایلوت در تبریز انجام می‌گیرد که نزدیکترین محل برای این موضوع کشور ترکیه است.