ما نشنیدیم که نظامی امریکایی در جنگ با داعش کشته یا زخمی شده باشد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
ما نشنیدیم که نظامی امریکایی در جنگ با داعش کشته یا زخمی شده باشد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

✅ به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، جبار امین از مسئولان وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق گفت: خروج نظامیان امریکایی در چارچوب توافق راهبردی میان بغداد و واشنگتن انجام می‌شود نه مانند آنچه که در افغانستان اتفاق افتاد و نیروهای خارجی بدون هیچگونه توافقی سریعاً از این کشور خارج شدند. وی افزود: […]



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، جبار امین از مسئولان وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق گفت: خروج نظامیان امریکایی در چارچوب توافق راهبردی میان بغداد و واشنگتن انجام می‌شود نه مانند آنچه که در افغانستان اتفاق افتاد و نیروهای خارجی بدون هیچگونه توافقی سریعاً از این کشور خارج شدند.

وی افزود: میان عراق و آمریکا توافقی وجود دارد که حاصل ۴ دور نشست و گفت‌وگو است و این توافق راهبردی بر خروج نیروهای رزمی و باقی ماندن مربیان و مستشاران تاکید دارد.

جبار یاور با بیان اینکه هیچ نظامی امریکایی ابداً در میدان نبرد وجود نداشت و تنها نیروهای اندکی بود که از مربیان و مستشاران امریکایی حفاظت می‌کرد، اظهار داشت: کسانی که جنگیدند و فداکاری کردند و در راه عراق جان باختند، نیروهای عراقی بودند و هیچ سرباز امریکایی وجود نداشت و ما نشنیدیم که سرباز امریکایی در جنگ با داعش کشته یا زخمی شده باشد.

وی تاکید کرد افسران پیشمرگه و نیروهای امنیتی عراق در مراکز مشترک در چهار استان عراق با هم به طور هماهنگ فعالیت می‌کنند.

یاور تصریح کرد: مراکز چهارگانه در چهار استان عراق که نیروهای پیشمرگه و نیروهای امنیتی در آن با هم فعالیت می‌کنند، حدود ۵۵۰ کیلومتر را پوشش می‌دهند.

📢


💻
منبع

👁‍🗨 ۳ رسانه عمومی امین ارسباران :
در #تلگرام، #اینستاگرام #سایت
✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران(اهر آنلاین )

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔗 تلگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://t.me/aminArasBaranNew
🔗 اینستاگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://instagram.com/aminarasbaran.ir
🌏 وب سایت پایگاه خبری امین ارسباران
https://aminarasbaran.ir