لیلان شهرستان ش، از تسوج و ترکمانچای خبری نیست/ بی خیالی نماینده شبستر
لیلان شهرستان ش، از تسوج و ترکمانچای خبری نیست/ بی خیالی نماینده شبستر

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: بخش لیلان در شهرستان ملکان به شهرستان ارتقا یافت.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، براساس تصمیمات جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۳ هیات وزیران و طبق نامه شماره ۲۳۹۳۵ معاون اول رییس جمهور، بخش لیلان از شهرستان ملکان منفک و به شهرستان لیلان ارتقا یافت.براساس تقسیمات جدید، شهرستان لیلان […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: بخش لیلان در شهرستان ملکان به شهرستان ارتقا یافت.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، براساس تصمیمات جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۳ هیات وزیران و طبق نامه شماره ۲۳۹۳۵ معاون اول رییس جمهور، بخش لیلان از شهرستان ملکان منفک و به شهرستان لیلان ارتقا یافت.
براساس تقسیمات جدید، شهرستان لیلان دارای دو بخش مرکزی و شیرین‌کند خواهد بود.
بدین ترتیب، تعداد شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی به ۲۱ مورد افزایش یافت.

دو بخش مهم دیگر آذربایجان شرقی یعنی تسوج و ترکمانچای نیز سال هاست که در انتظار تصمیم هیات وزیران برای ارتقا به شهرستان هستند.

معتمدین، نمایندگان و مردم بخش های ترکمانچای در شهرستان میانه و تسوج در شهرستان شبستر نیز سالهاست ،درخواست و نامه هایی را توسط مسئولین شهرستان به وزارت کشور داده اند ولی تا امروز ترتیب اثری داده نشده است.

اقدامات لازم برای شهرستان شدن بخش 63 ساله ترکمانچای انجام شود

اقدامات لازم برای شهرستان شدن بخش ۶۳ ساله ترکمانچای انجام شود
نماینده مردم میانه در مجلس گفت: بخش قدیمی و ۶۳ ساله معروف ترکمانچای بیش از ۱۰ سال است که مسأله شهرستانش مطرح اما هر بار به بهانه‌های مختلف وزارت کشور از انجام آن سرباز می‌زند.
سیدمرتضی حسینی اظهار کرد: آقای وزیر کشور، بیش از ۱۰ سال است که مسأله شهرستان بخش قدیمی و معروف ترکمانچای را پیگیری و مطرح می‌کنیم، حتی در دولت دهم بحث انجام آن نهایی شد اما متاسفانه بعدها هر بار به بهانه‌های مختلف وزارت کشور از انجام آن سرباز زد.
وی ادامه داد: جنابعالی از دو سال پیش هم کتباً و هم شفاهی قول شهرستان شدن آن را به ما دادید، از این‌رو از شما می‌خواهیم با عنایت به اینکه این بخش قدیمی و ۶۳ ساله از اکثر مناطقی که شهرستان شدن، شرایط بهتر و بیشتری از لحاظ زیرساختی و موقعیت کشاورزی و باغات و… دارد و اصولاً و منطقاً باید شهرستان شود، برای ارتقای آن اقدام کنید. همچنین از کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس می‌خواهم هیاتی را به بخش ترکمانچای اعزام کند.

سکوت و بی خیالی نماینده شبستر!