قطعه اول آزادراه تبریز _ بازرگان دهه فجر امسال به بهره‌برداری می رسد
قطعه اول آزادراه تبریز _ بازرگان دهه فجر امسال به بهره‌برداری می رسد

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: استاندار آذربایجان شرقی گفت: عملیات اجرایی آزادراه تبریز – صوفیان به‌عنوان قطعه اول آزادراه تبریز – بازرگان به طول ۲۹ کیلومتر در حال اتمام است و دهه فجر امسال به روی خودروها باز می‌شود.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، عابدین خرم در در دیدار مسئولان بسیج […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: استاندار آذربایجان شرقی گفت: عملیات اجرایی آزادراه تبریز – صوفیان به‌عنوان قطعه اول آزادراه تبریز – بازرگان به طول ۲۹ کیلومتر در حال اتمام است و دهه فجر امسال به روی خودروها باز می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، عابدین خرم در در دیدار مسئولان بسیج دانشجویی استان با اشاره به دستاوردهای ارزشمند دولت مردمی در حوزه زیرساخت ‌ای استان اظهار کرد: ۲۵ سال بود که آزادراه تبریز زنجان تحویل بانک ملی بود که توانستیم در این مدت خلع ید کنیم و آسفالت ریزی آن امسال شروع شد.
وی افزود: اتوبان شهید کسایی نیز مال تبریز، اما در اختیار راهداری بود که امسال با اجرای طرح تعریض، دو باند به آن اضافه شد.
خرم ادامه داد: کمربندی ایلخچی نیز بعد از ۱۷ سال در حال اتمام است، ضمن اینکه آزادراه هشترود – مراغه نیز در این دولت به سرانجام می‌رسد.

قرار بود فاز اول این اتوبان به طول ۴۳ کیلومتر تا پایان فصل کاری ۹۹ به اتمام برسد.
آزادراه تبریز- مرند که بخشی از پروژه ملی آزادراه تبریز- مرند- بازرگان و تکمیل‌کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب کشور است، ۶۴ کیلومتر طول دارد و در ۴ قطعه شامل ۲۵ پل بزرگ و ۲۳۰ پل کوچک احداث می‌شود.
قطعه اول این آزادراه به طول ۱۳ کیلومتر، منطبق بر کنارگذر غربی تبریز است که در قالب تعریض و شش‌بانده کردن مسیر فعلی اجرا خواهد شد.
قطعه دوم از کیلومتر ۱۳ تا ۳۷ (جاده صوفیان- شبستر) مهم‌ترین قطعه پروژه به شمار می‌رود و با توجه به اینکه بیشترین حجم ترافیک در مسیر تبریز به مرند در این محدوده است، در اولویت اجرایی قرار گرفته و پیشرفت فیزیکی آن ۷۱ درصد است.
همچنین قطعه سوم به طول ۹ کیلومتر از کیلومتر ۳۷ تا ۴۶ (شوردرق)، اولویت دوم پروژه را شامل می‌شود و ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کل پروژه تبریز- مرند به صورت مشارکت بین وزارت راه و شهرسازی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا می‌شود که تاکنون ۴۷۳ میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز آن برای قطعات ۲ و ۳ تأمین شده و برای ادامه عملیات اجرایی، ۱,۲۰۰ میلیارد تومان برای قطعه ۲ و ۵۴۰ میلیارد تومان برای قطعه ۳ اعتبار نیاز است.

image_print


https://azargalam.ir/?p=107224