قانون بودجه کشور نباید منجر به اصلاح قوانین دائمی شود – پایگاه خبری خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران | اخبار ایران و جهان
قانون بودجه کشور نباید منجر به اصلاح قوانین دائمی شود – پایگاه خبری خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران | اخبار ایران و جهان

✅ به گزارش پایگاه خبری خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۸ مهر ماه) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند ب ماده ۱۳ این لایحه را به شرح زیر تصویب کردند: ب- لایحه و قانون بودجه […]



به گزارش پایگاه خبری خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۸ مهر ماه) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند ب ماده ۱۳ این لایحه را به شرح زیر تصویب کردند:

ب- لایحه و قانون بودجه کل کشور نباید واجد احکام غیربودجه‌ای باشد و نیز نباید منجر به اصلاح قوانین دائمی یا برنامه‌های توسعه شود.

دستگاه‌های اجرایی مکلف به ارائه برنامه عملیاتی خود به سازمان برنامه و بودجه شدند

در ادامه جلسه وکلای ملت بند (ت) ماده ۱۳ را تصویب کردند که بر اساس آن، دستگاه‌های اجرایی که از منابع بودجه کل کشور استفاده می‌کنند، مکلفند برنامه عملیاتی خود را هرساله بر اساس تکالیف برنامه شامل اهداف سال مورد نظر، شاخص‌های عملکرد، مخاطرات رسیدن به اهداف، منابع لازم، نحوه تأمین مالی، طرح‌های توسعه‌ای مرتبط و گزارش عملکرد سال گذشته در چارچوبی که توسط سازمان اعلام می‌شود، حداکثر تا پایان مرداد هر سال برای استفاده در تهیه لایحه بودجه سال بعد به سازمان ارائه نمایند.

سازمان مکلف است با استفاده از کلیه ابزارها و ظرفیت‌های قانونی خود، نسبت به راهبری، ارزیابی و هماهنگی اجرای برنامه و نظارت بر حسن اجرای آن اقدام نماید. سازمان مکلف است لایحه بودجه سالانه را به صورت برنامه محور که حاوی برنامه‌های اجرایی و اهداف کمی باشد به منظور تحقق اهداف این قانون و اهداف قانونی دستگاه‌های اصلی تهیه و توسط دولت به مجلس تقدیم کند. این برنامه‌ها مبنای صدور تخصیص پرداخت و نظارت دیوان محاسبات می‌باشد.

قانون بودجه کشور نباید منجر به اصلاح قوانین دائمی شود – پایگاه خبری هشت صبح

نوشته قانون بودجه کشور نباید منجر به اصلاح قوانین دائمی شود – پایگاه خبری خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران اولین بار در پایگاه خبری- تحلیلی خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران/ پایگاهی برای مردم ایران. پدیدار شد.