فرماندهان دفاع مقدس الگویی برای مردمی شدن مسئولان هستند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
فرماندهان دفاع مقدس الگویی برای مردمی شدن مسئولان هستند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

✅ به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام صمد ناصری در گفتگو با خبرنگاران به تشریح الگوی تعامل دولت مردمی با مردم و بهره‌برداری از ظرفیت نمازهای جمعه و مساجد برای ارتباط مستقیم و بی‌واسطه و نقش سعه صدر انقلابی، نقدپذیری، صداقت و پاسخگویی در تقویت سرمایه اعتماد عمومی پرداخت. حجت‌الاسلام ناصری گفت: رعایت بسیاری از مسائل […]



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام صمد ناصری در گفتگو با خبرنگاران به تشریح الگوی تعامل دولت مردمی با مردم و بهره‌برداری از ظرفیت نمازهای جمعه و مساجد برای ارتباط مستقیم و بی‌واسطه و نقش سعه صدر انقلابی، نقدپذیری، صداقت و پاسخگویی در تقویت سرمایه اعتماد عمومی پرداخت.

حجت‌الاسلام ناصری گفت: رعایت بسیاری از مسائل برای همه دولت‌ها خصوصاً دولت تازه تشکیل شده لازم و ضروری است. مردمی‌بودن و در میان مردم بودن یکی از این شاخصه‌های مهمی است که باید در این زمینه در نظر گرفته شود. خداوند در زمینه‌های مختلف برای ما الگوهایی قرار داده است. در این زمینه نیز باید الگوهایی را سرمشق خود قرار دهیم. الگوی مردمی بودن در تاریخ ما زیاد وجود داشته و دارد ولی یکی از الگوهای خوب برای ما در این مورد فرماندهان دوران ۸ سال دفاع مقدس هستند.

امام جمعه خسروشاه ادامه داد: فرماندهان دفاع مقدس با مشکلات زیادی مانند کمبود امکانات و… مواجه بودند و به تعبیری نه تنها در این مورد بلکه در بسیاری از موارد می‌توانند الگوی ما باشند. فرماندهان ما متواضع بودند، خودشان را از همه پایین‌تر می‌دیدند، در حفظ بیت المال کوشش می‌کردند، تلاش می‌کردند جان مردم را حفظ کنند و همیشه به حداقل‌ها مانند امکانات، غذا و… کفایت می‌کردند. باید این تلاش‌ها و رفتارها نصب العین مسئولین قرار بگیرد. نه تنها رفتار فرماندهان بلکه رزمندگان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هم در امور معنوی و هم در احساس مسئولیت نیز این عزیزان الگوی ما بوده و هستند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با ذکر مثالی در مورد دولت شهیدان رجایی و باهنر خاطر نشان کرد: با اینکه عمر دولت شهیدان رجایی و باهنر کم بود ولی این عزیزان نیز الگوهای بسیار خوبی برای دولتمردان و به طور کلی همه ما هستند. ساده‌زیستی، حفظ بیت المال و حفظ منافع و اهداف انقلاب، حفظ عزت اسلام و مردم جزو اولویت‌های این عزیزان بوده است. البته زندگی اهل بیت علیهم السلام خصوصاً حکومت‌داری حضرت امیر علیه السلام و در پی آن زندگی علما و اهل معرفت نیز برای ما در همه زمینه‌ها خصوصاً این موضوع می‌تواند الگوی خوبی باشد.

حجت‌الاسلام ناصری با اشاره به زندگی حضرت امام خمینی (ره) و مشاهداتش در ایام پس از انقلاب از زندگی ایشان اضافه کرد: بنده پس از انقلاب در قم حضور داشتم و زندگی حضرت امام را در برخی از اوقات مشاهده می‌کردم. حتی یک بار دیدم که ایشان برای جابجا شدن در خودرویی باری سوار شدند که در اصطلاح امروز به آن وانت می‌گویند. این نشان می‌دهد امام رحمه الله علیه بسیار ساده زیست بودند و بی تکلف بودند. برای همین بود که ایشان توانستند همه را برای انقلاب جذب نموده و یکجا جمع کنند. نکته قابل توجه اینجاست که پس از انقلاب وقتی حضرت امام به رهبری جامعه اسلامی رسیدند نیز سبک زندگیشان تغییر نکرد. حتی در حسینیه جماران نیز اجازه ندادند تعمیراتی صورت بگیرد. اگر مردم این الگوها را به دقت مشاهده کنند حتماً در پیش‌برد اهداف انقلاب همکاری بیشتری می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به سبک زندگی رهبر انقلاب گفت: رهبر انقلاب نیز بسیار ساده زیست هستند. ایشان نسبت به زندگی بسیاری از مردم یک زندگی بسیار پایین‌تری دارند و همه ما وظیفه داریم از ساده‌زیستی ایشان درس بگیریم. در نهایت باید بگوییم اگر دولتمردان نیز از این الگوها استفاده کنند و به این موارد عمل کنند به لطف الهی شاهد پیش‌برد اهداف انقلاب خواهیم بود.

حجت‌الاسلام ناصری گفت: در نماز جمعه نیز باید این مردمی بودن در نظر گرفته شود. در توصیه‌ای از حضرت امیرالمومنین علی (ع) که خطاب به عثمان بن حنیف است می‌خوانیم که حضرت ما را به شریک بودن در مشکلات مردم توصیه فرموده‌اند. در نتیجه این توصیه، باید به حل مشکلات مردم کمک کنیم. در نامه دیگری حضرت به مالک اشتر توصیه می‌فرمایند که از مردم کناره‌گیری نداشته باشند و در بین مردم باشند. از این نمونه توصیه‌ها از حضرات معصومین زیاد است.

وی گفت: نماز جمعه هم امری ولایی است و هم با مشارکت مردم برگزار می‌شود. برای همین در این اجتماعات که مردم داوطلبانه شرکت می‌کنند مشتاق هستند که مسائلی تازه به سمع و نظرشان برسد. برای همین وقتی یک مسئول در بین این عزیزان حاضر شود تأثیر زیادی بر روی مردم خواهد داشت. در این صورت مردم به مسئولین مشکلات خود را گفته و مسئول در صدد حل آن بر می‌آید. ما این موضوع را در میز خدمت تجربه کردیم و در این بین متوجه شدیم که برخی از افراد از شهرها و حتی استان‌های دیگر برای بیان مشکلات خود آمده‌اند. این اتفاقات اهمیت حضور مسئولین را بین مردم نشان می‌دهد.

📢


💻
منبع

👁‍🗨 ۳ رسانه عمومی امین ارسباران :
در #تلگرام، #اینستاگرام #سایت
✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران(اهر آنلاین )

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔗 تلگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://t.me/aminArasBaranNew
🔗 اینستاگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://instagram.com/aminarasbaran.ir
🌏 وب سایت پایگاه خبری امین ارسباران
https://aminarasbaran.ir