"عینالی" بزرگ‌ترین تفرجگاه کوهستانی ایران/ ۸۰۰ هکتار فضای سبز بر فراز تبریز احداث شده است
"عینالی" بزرگ‌ترین تفرجگاه کوهستانی ایران/ ۸۰۰ هکتار فضای سبز بر فراز تبریز احداث شده است

✅ به گزارش پایگاه خبری امین ارسباران از تبریز، بابک دانش پناه با بیان اینکه تبریز با فقر فضای سبز مواجه است، افزود: این مجموعه تا حد زیادی توانسته کمبود فضای سبز و تفرجگاه های طبیعی در اطراف تبریز را جبران کند. وی در عین حال یادآور شد: به دلیل مشکل تامین آب است، نه […]


به گزارش پایگاه خبری امین ارسباران از تبریز، بابک دانش پناه با بیان اینکه تبریز با فقر فضای سبز مواجه است، افزود: این مجموعه تا حد زیادی توانسته کمبود فضای سبز و تفرجگاه های طبیعی در اطراف تبریز را جبران کند.

وی در عین حال یادآور شد: به دلیل مشکل تامین آب است، نه تنها توسعه بلکه نگهداری این فضای سبز را تحت الشعاع قرار داده و به دلیل مشکل آب طرح توسعه فضای سبز را نداریم.

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه عون ابن علی شهرداری تبریز نگهداری و توسعه مراکز تفریحی و اقامتی را یکی از اهداف اصلی سازمان عنوان و تصریح کرد: تلاش می کنیم این منطقه را به عنوان یک برند گردشگری معرفی کنیم و ایجاد و توسعه زیرساخت های لازم را برای تحقق این امر در اولویت داریم تا از این طریق زمینه برای حضور سرمایه گذار فراهم شود و لازمه این مهم نیز توجه نهادهای حاکمیتی برای پیش بینی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز است. دانش پناه ادامه داد: با همراهی نمایندگان و مسئولان ارشد استانی مکاتبات و تعاملاتی صورت گرفته در سفر آینده رئیس جمهور به آذربایجان شرقی ۱۰ میلیارد تومان بودجه مختص عون ابن علی و اجرای پروژه های زیربنایی و جذب سرمایه گذار در این منطقه اختصاص یافته است.

"عینالی" بزرگ‌ترین تفرجگاه کوهستانی ایران/ ۸۰۰ هکتار فضای سبز بر فراز تبریز احداث شده است

وی با اشاره به امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی مناسب در عینالی تبریز اظهار داشت: این تفرجگاه با مجموعه ای از جنگل مصنوعی، استخر، تله کابین، آمفی تئاتر روباز ۵ هزار نفری، قرارگاه کوهنوردی، پارک حیات وحش، باغ پرندگان، باشگاه اسب سواری، نمایشگاه صنایع دستی، سنگفرش مسیر اصلی ۳، ۵ کیلومتری تفرجگاه، رستوران بام تبریز، پایگاه امداد و … به عنوان بزرگترین و یکی از زیباترین گردشگاه های کوهستانی کشور همه‌روزه میزبان گردشگران داخلی و خارجی و اهالی بومی منطقه است.

دانش پناه در ادامه سخنان خود با اشاره به احداث روستای گردشگری و بوم‌گردی دند در منطقه عینالی تبریز گفت: این مجموعه با هدف توسعه صنعت گردشگری در سه فاز اقامتی، کارگاهی و نمایشگاهی در حال اجراست. به گفته وی، ایجاد بازارچه های دائمی فروش محصولات و تولیدات خانگی، دامی، لبنیاتی، صنایع دستی و هنری روستاییان و عشایر همچنین محل‌های خاص برای احیای فرهنگ، سنن و بازی های روستایی و ایجاد موزه، رستوران ها، محل های متعدد پذیرایی و پیش‌بینی محلی برای برگزاری نمایشگاه کشوری در حوزه روستا و عشایر در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه عون ابن علی شهرداری تبریز اظهار داشت: دهکده گردشگری و بوم‌گردی دند برای ۵۰ واحد مسکونی طراحی شده و ۱۵ واحد آن به بهره‌برداری رسیده است. هر خانه روستایی با صنایع دستی و هنری روستاییان تزئین شده و حداقل یک اتاق مهمان برای اقامت روزانه و شبانه دارد.

"عینالی" بزرگ‌ترین تفرجگاه کوهستانی ایران/ ۸۰۰ هکتار فضای سبز بر فراز تبریز احداث شده است

تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی تفرجگاه کوهستانی عون‌بن‌علی

جانشین معاون فنی وعمرانی شهرداری تبریز بر لزوم تسریع عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی در تفرجگاه کوهستانی عون‌بن‌علی تاکید کرد.

سامان احمدزاده با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این مجموعه گفت: در طی سال‌های اخیر، اقدامات گسترده‌ای برای گسترش جاذبه‌ها و امکانات تفرجگاه عون بن علی صورت گرفته که با استقبال بی‌نظیر مردم و گردشگران روبه‌رو شده است.

وی افزود: از جمله این اقدامات برنامه‌های تملک و جنگل‌کاری گسترده، طراحی و احداث دریاچه، احداث پارک طبیعت و حیات وحش، سنگفرش مسیر اصلی تفرجگاه، گازرسانی به ارتفاعات و ایجاد پارکهای متعدد مثل پارک پیوند، آمفی تئاتر روباز است که در سال های اخیر با همکاری سازمان توسعه و عمران عون بن علی و سایر مناطق معین و حوزه‌ عمرانی شهرداری به ثمر رسیده است.

وی همچنین در این بازدید از اتمام پروژه پایدارسازی و ایمن سازی ترانشه های اتوبان پاسداران و شروع طراحی و مطالعات پایدارسازی محوطه تله کابین خبر داد.

جانشین معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در بخش شمالی اتوبان پاسداران و مسیر ورودی تله کابین نیاز به پایدارسازی ترانشه‌ها و همچنین ایمن‌سازی مسیر بود، این پروژه با همکاری شهرداری منطقه ۱ و سازمان عمران شهرداری در راستای جلوگیری از حوادث و خطرات احتمالی به اتمام رسید.

"عینالی" بزرگ‌ترین تفرجگاه کوهستانی ایران/ ۸۰۰ هکتار فضای سبز بر فراز تبریز احداث شده است

۳۸ درصد از شهروندان تبریز امسال به تفرجگاه عینالی رفته‌اند

از مجموع ۳۳ هزار و ۱۸۶ نفر شرکت کننده در نظرسنجی” آیا طی سال جاری به منظور ورزش، تفریح و یا گردش به تفرجگاه عینالی رفته اید” ۳۸ درصد پاسخ مثبت دادند.

طی یک نظرسنجی که توسط واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز انجام گرفت و از طریق ۱۱ پیج خبری اینستاگرام رسانه های شهریارنیوز، نصرنیوز، تبریز جوان، آذرانجمن، شمس نیوز، سیاست تبریز، نگاه آذربایجان، تبریز، تبریزیمیز، بیداری آذربایجان، مهر و کاف نیوز و پنج کانال تلگرامی شهریارنیوز، عصر تبریز، تبریز خبرلری، تبریزیم، بیداری آذربایجان به اشتراک گذاشته شد، ۶۲ درصد گزینه خیر و ۳۸ درصد گزینه بلی را انتخاب کردند.

تفرجگاه عینالی تبریز یک از اصلی ترین مراکز تفریحی شهروندان تبریزی است که طی سال های اخیر، شهرداری تبریز با ایجاد فضای سبز و جنگلکاری مصنوعی و همچنین ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی چون تله کابین، دریاچه مصنوعی داغ گولی، نگارخانه، باغ پرندگان، ایجاد لاین های دوچرخه سواری، زیپ لاین، آبشار مصنوعی و بسیاری از فعالیت های زیبای بصری چون المان های جذاب و ابتکاری باعث رونق بیش از پیش این مجموعه شده است.

۴۶