عزم مدیریت شهری اسکو برای احیای جایگاه تاریخی باغ شهر آذربایجان شرقی
عزم مدیریت شهری اسکو برای احیای جایگاه تاریخی باغ شهر آذربایجان شرقی

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: شهردار و دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر اسکو در یک نشست خبری با خبرنگاران اعزامی از تبریز به این شهر و نیز فعالین رسانه ای اسکو، به تشریح آخرین اقدامات و برنامه های عمرانی و خدماتی این شهر پرداختند. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: شهردار و دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر اسکو در یک نشست خبری با خبرنگاران اعزامی از تبریز به این شهر و نیز فعالین رسانه ای اسکو، به تشریح آخرین اقدامات و برنامه های عمرانی و خدماتی این شهر پرداختند.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، شهردار اسکو و اعضای شورای اسلامی این شهر که میزبان خبرنگاران حاضر در تور خبری استان آذربایجان شرقی بودند با استقبال از حضور رسانه های گروهی در این شهر، همکاری و تعامل نزدیک مدیریت شهری با رسانه های گروهی مرکز استان را عامل مهمی برای تشریح توانمندی های فرهنگی و تاریخی و نیز تشریح عملکرد مدیران و انعکاس مشکلات مردم این شهرها دانستند.
در این کنفرانس خبری عباداله نظامی، شهردار اسکو که از مهرماه سال ۱۴۰۰ این مسئولیت را عهده دار شده می گوید: مردم شهر اسکو به پرداخت به موقع عوارض قانونی مقید و مسئولیت پذیر هستند اما سیستم های اداری و دولتی متاسفانه حساسیتی به پرداخت بدهی معوقه خود ندارند . این در حالی است که مجموع مطالبات شهرداری اسکو از ادارات و سازمان های دولتی این شهر به بیش از ۲۰ میلیارد تومان بالغ می شود.
وی انجام مطالعات طرح تفصیلی برای شهر اسکو برای ۷۶ هکتار از بافت های تاریخی و قدیمی این شهر را از جمه مهمترین پروژه های تاثیرگذار و مهم این شهر اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه تاکنون در مورد این بافت ها تحقیق و مطالعه ای صورت نگرفته برای ارتقای جایگاه این شهر و احیای آثار تاریخی لازم است این طرح سریعا اجرایی شود و در این رابطه نیز نیازمند همکاری فرمانداری، سازمان میراث فرهنگی و سایر ارگان ها و دستگاه ها و مردم هستیم.
«عباداله نظامی» با بیان اینکه بودجه این شهر از رقم ۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به رقم ۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده این افزایش را استارتی برای رونق بیشتر، اجرای پروژه های بزرگتر و اساسی در این شهر دانست اما با این حال اضافه کرد: این بدان معنی است که سرانه هر شهروند اسکویی از بودجه شهری، در حدود دو میلیون تومان است که کافی نیست و این رقم باید متناسب با شهرهای هم طراز دیگر به ۴ تا ۵ میلیون تومان برسد تا مدیریت شهری بتواند خدمات شایسته تر و بهتری به شهروندان ارائه دهد.
شهردار اسکو در ادامه به کثرت پرونده های حقوقی این شهرداری اشاره کرد و گفت: ماهانه بیش از ۲۰ پرونده حقوقی مربوط به شهرداری اسکو در محاکم قضایی و دیوان عدالت اداری مطرح می شود که وقت و انرژی مدیریت شهری را می گیرد.
شهردار اسکو در ادامه زمان بر بودن پروژه های سرمایه گذاری را یکی از محدودیت های جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی دانست و افزود: در سال های گذشته برخی از این پروژه ها و قراردادهای مربوط به آنها با حداقل رعایت مسایل حقوقی اجرا شده و اکنون ما شاهد بروز برخی مشکلات هستیم که می تواند هر دو طرف سرمایه گذاری را درگیر خود سازد. از جمله: پروزه معروف به برج آسمان. پروژه های «کشتی کندوان» و «باراما» هم از دیگر پروژه های سرمایه گذاری اسکو هستند که سعی می کنیم با حل و فصل برخی مشکلات حقوقی آنها دوباره فعال کنیم.
وی مسایلمبتلابه این شهر شامل: سدمعبر، نبود ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی)، کمبود تاکسی، بافت های فرسوده و ناکارآمد، کمبود درآمدهای پایدار شهری را از جمله محدودیت ها ومشکلات این شهر دانست و توجه بیشتر مدیریت کلان استان و دستگاه های دولتی و همکاری بیشتر مردم با مدیریت شهری را خواستار شد.
فاطمه مظفری اسکوئی، رئیس شورای اسلامی شهر اسکو هم در این جلسه با اشاره به جایگاه باغ شهر اسکو، نقش رسانه های گروهی برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های این شهر را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: در سایه تعامل و همراهی شورای اسلامی شهر اسکو با مدیریت شهری و سایر دستگاه های اداری، اسکو در آستانه برداشتن خیز بلند به سوی توسعه و رونق گردشگری است.
مظفری، سهرستان اسکو را بهترین مکان برای سرمایه گذاران بخش گردشگری و بوم گردی توصیف کرد و بافت فرهنگی وتاریخی این شهر در کنار مناظر دیدنی و فضای دلنشین این شهر را یکی از ظرفیت های مهم توسعه آن توصیف کرد.
داود الوند نژاد، عشو شورای اسلامی شهر اسکو در جمع خبرنگاران با اشاره به اشارات قران به موضوع خبررسانی گفت: در قرآن کریم در سه جا تحت عنوان « تبیّن» به خبر و انتقال صحیح آن اشاهر شده است. بنابراین لازم است فعالین رسانه ای در انتقال اخبار به شرایط مهم خبررسانی یعنی: نیت درست، معیار درست، خبر درست، نگارش و برجستگی مناسب و منبع درست اخبار دقت کنند.

نوشته عزم مدیریت شهری اسکو برای احیای جایگاه تاریخی باغ شهر آذربایجان شرقی اولین بار در پایگاه خبری پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران. پدیدار شد.