طالبان اجازه خروج غیرنظامیان از افغانستان را می دهد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
طالبان اجازه خروج غیرنظامیان از افغانستان را می دهد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

✅ به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفت که جنبش طالبان اجازه می‌دهد تا خروج غیرنظامیان از افغانستان پس از ۳۱ آگوست ادامه یابد، و مهلت تعیین شده فقط برای خروج نیروهای نظامی آمریکایی است. مجاهد در پاسخ به این پرسش که «آیا طالبان اجازه خروج غیرنظامیان پس […]



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفت که جنبش طالبان اجازه می‌دهد تا خروج غیرنظامیان از افغانستان پس از ۳۱ آگوست ادامه یابد، و مهلت تعیین شده فقط برای خروج نیروهای نظامی آمریکایی است.

مجاهد در پاسخ به این پرسش که «آیا طالبان اجازه خروج غیرنظامیان پس از ۳۱ آگوست را می‌دهد یا خیر»، گفت: «بله، ما هیچ مشکلی با غیرنظامیان نداریم».

وی خاطرنشان کرد که این جنبش بارها از افغان‌های صلح طلب خواسته است که وطن خود را ترک نکنند.

مجاهد تأکید کرد: «ما به آمریکایی‌ها گفتیم که افغان‌های صلح طلب را با خود همراه نکنند و آنها را مجبور به ترک کشور نکنند».

گفتنی است، عصر روز پنج شنبه دو انفجار مهیب در نزدیکی فرودگاه کابل به وقوع پیوست، یکی از این انفجارها- در نزدیکی هتل بارون، که بنا گزارش رسانه‌ها، خارجیان، از جمله شهروندان انگلیسی و آمریکایی در آنجا حضور داشتند، گزارش شده است که اولین انفجار توسط یک عامل انتحاری انجام شد، سپس یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی دروازه شرقی فرودگاه کابل موسوم به «اَبی گیت» منفجر شد. بر اساس گزارش رسانه‌ها، در این انفجارها بیش از ۶۰ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ نفر زخمی شدند.

📢


💻
منبع

👁‍🗨 ۳ رسانه عمومی امین ارسباران :
در #تلگرام، #اینستاگرام #سایت
✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران(اهر آنلاین )

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔗 تلگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://t.me/aminArasBaranNew
🔗 اینستاگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://instagram.com/aminarasbaran.ir
🌏 وب سایت پایگاه خبری امین ارسباران
https://aminarasbaran.ir