ضرورت احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
ضرورت احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

✅ به گزارش خبرنگار مهر، چند هفته‌ای است بوی نامطبوعی اکثر مناطق شهری اهر را درگیر و نفس شهروندان اهری را بند آورده است به طوری که بوی نامطبوع خواب و خوراک مردم اهر را گرفته و با چالش مواجه کرده است. هفته قبل رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب اهر با تشکیل جلسه […]


به گزارش خبرنگار مهر، چند هفته‌ای است بوی نامطبوعی اکثر مناطق شهری اهر را درگیر و نفس شهروندان اهری را بند آورده است به طوری که بوی نامطبوع خواب و خوراک مردم اهر را گرفته و با چالش مواجه کرده است.

هفته قبل رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب اهر با تشکیل جلسه اضطراری برای پیگیری منشأ بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر اهر؛ با تعیین ضرب‌الاجل ۷ روزه اداره آب و فاضلاب و شهرداری اهر مکلف به رفع منشأ بوی نامطبوع کردند، اما با اتمام ضرب‌الاجل دستگاه قضائی هنوز شهروندان اهری با بوی نامطبوع دست و پنجه نرم می‌کنند.

برای پیگیری نحوه اقدامات اداره آب و فاضلاب و شهرداری اهر برای رفع منشأ بوی نامطبوع در شهر اهر؛ به سراغ فرماندار شهرستان اهر رفته‌ایم تا مطالبات مردم اهر پیگیری کنیم.

رسول خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری گلایه‌های شهروندان اهری از بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر اهر اظهار داشت: اخیراً به اتفاق رئیس دادگستری و دادستان اهر از تصفیه‌خانه فاضلاب شهری بازدیدی داشتیم که طبق وعده دادستان اهر؛ بخشی از ایرادات تصفیه‌خانه فاضلاب رفع شده است.

ضرورت احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر

هدف تغییر محل زباله‌گاه اهر است

فرماندار شهرستان اهر افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر دچار ایرادات فنی و فرسودگی بود که با مجاب کردن اداره آب و فاضلاب شهرستان اهر نسبت به تعمیر پمپ‌ها و سیستم هوادهی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اقدام کردند و تا حدودی ایرادات تصفیه‌خانه رفع شد.

وی گفت: مقرر شده بود تا شهرداری اهر نسبت به ساماندهی زباله‌گاه و شیرآبه آنکه یکی از منشأ بوی نامطبوع میدان یارپرور و مناطق هم‌جوار بود اقدام نمایند و شهرداری اهر مکلف است تا هر روز زباله‌ها را دفن کند.

خدابخش بابیان این‌که هدف تغییر محل زباله‌گاه اهر است و شهرداری می‌بایست امورات این جابه‌جایی را سریعاً انجام دهد، گفت: جابه‌جایی محل زباله‌گاه در مرحله اخذ مجوز از دستگاه‌های ذی‌ربط است تا بتوانیم ساکنین مناطق شرق اهر را که چندین سال است از بوی نامطبوع زباله‌گاه رنج می‌برند رهایی دهیم.

فرماندار شهرستان اهر از شناسایی منازلی که در میدان یارپرور فاضلاب خود را به صورت سطحی هدایت می‌کنند خبر داد و یادآور شد: یکسری از منازل فاضلاب را به صورت سطحی هدایت می‌کنند در حالی که شبکه فاضلاب وجود دارد اما این شهروندان اقدامی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: از این‌رو کارشناسان بهداشت محیط به عنوان ضابطین خاص و کارشناسان آب و فاضلاب شهرستان اهر مالکان منازلی که با وجود تذکرات و شبکه فاضلاب از هدایت فاضلاب منازل به شبکه خودداری کرده‌اند را شناسایی و به دستگاه قضائی معرفی می‌کنند.

خدابخش با تأکید بر این‌که اداره آب و فاضلاب و شهرداری اهر در شکل‌گیری منشأهای بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر اهر قصور داشتند، اضافه کرد: اداره آب و فاضلاب به خاطر عدم تعمیر دستگاه‌های تصفیه‌خانه و سیستم هوادهی و شهرداری اهر در ساماندهی زباله‌گاه که جزو منشأهای بوی نامطبوع در شهر اهر بودند قصور کرده بودند ولو تقصیر نداشتند.

فرماندار شهرستان اهر بر ضرورت احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر تأکید کرد و گفت: ورودی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری نسبت به ظرفیت بسیار بیشتر است و برای دفع کامل فاضلاب شهری اهر نیاز به احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر است.

📢


💻
منبع

👁‍🗨 ۳ رسانه عمومی امین ارسباران :
در #تلگرام، #اینستاگرام #سایت
✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران(اهر آنلاین )

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔗 تلگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://t.me/aminArasBaranNew
🔗 اینستاگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://instagram.com/aminarasbaran.ir
🌏 وب سایت پایگاه خبری امین ارسباران
https://aminarasbaran.ir