سنگ تمام مردم میهمان‌نواز مریوان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین
سنگ تمام مردم میهمان‌نواز مریوان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

✅ به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران از کردستان، مرز باشماق مریوان مملو از خادمانی است که دین و مذهب برایشان مهم نیست، شیعه و سنی باهم دست در دست یکدیگر به زائران اربعین حسینی صادقانه خدمت می‌کنند. سردار احمد اخوان مهدوی، معاون بهداری نیروی زمینی سپاه در بازدید از مرز باشماق با […]


به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران از کردستان، مرز باشماق مریوان مملو از خادمانی است که دین و مذهب برایشان مهم نیست، شیعه و سنی باهم دست در دست یکدیگر به زائران اربعین حسینی صادقانه خدمت می‌کنند.

سردار احمد اخوان مهدوی، معاون بهداری نیروی زمینی سپاه در بازدید از مرز باشماق با اشاره به وضعیت تردد در مرز و همچنین رضایت زوار از ارائه خدمات به آنان و تجهیز بیمارستان‌ها، اظهار داشت: در تمامی ورودی و خروجی مرز‌هایی که زائران تردد می‌کنند، بیمارستان‌هایی مجهز و پیشرفته و کامل مهیاست و به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین خواهند بود.

اخوان مهدوی افزود: سعی بر آن شده است که بیمارستان‌ها از لحاظ تامین نیروی انسانی، تخصصی و کادر پزشکی در بالاترین سطح قرارداشته باشند و همچنین فضای درمانی از استاندارد‌ها و شاخص‌های جهانی بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: نحوه خدمت‌رسانی موکب‌های مرز باشماق مریوان عالی و کم نظییر است و شاهد ارادت خاص اهل سنت به اهل بیت و حضرت سیدالشهدا (ع) هستیم و پذیرایی آنان از زوار اربعین با حداکثر تکریم انجام می‌شود.

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه بیان کرد: از زائرانی که قصد زیارت کربلای معلی را دارند می‌خواهیم که برای عزیمت مسیرمرز باشماق را انتخاب کنند، اینجا عظمت عشق اهل سنت و وحدت ایجاد شده در بین شیعه و سنی را به وضوح می‌توان مشاهده کرد، کردستان مظهر وحدت شیعه و سنی است و مردم این دیار با هوشیاری و بصیرت مثال زدنی در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده اند.

در ادامه اسماعیل احمدی فرماندار مریوان عنوان کرد: از آغاز طرح رویداد اربعین حسینی که از ۲۷ مردادماه آغاز و تا به اکنون ادامه دارد بالغ بر ۳۳۰۰۰ نفر از مرز تردد داشتند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حدود یک و نیم برابر افزایش داشته است.

احمدی افزود: موکب‌ها هم در باشماق ایران و هم در اقلیم کردستان، بصورت فعال مشغول خدمت رسانی به زائران حسینی هستند، خدماتی از قبیل تغذیه، اسکان و خدمات بیمارستانی به زائران در طول عزیمت داده خواهد شد.

شیوا قاسمی پور نماینده شهرستان‌های سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره تصریح کرد: در دومین سال عزیمت زائرین اربعین از مرز باشماق مریوان شاهد رشد چند برابری عبور زائران از این مرز هستیم.

وی افزود: زیرساخت‌ها و همچنین شرایط و امکاناتی که در مرز باشماق فراهم شده، مردم و مسئولین را کنار یکدیگر قرار داده است تا به زائران خدمات ارائه دهند.

قاسمی پوردر پایان گفت: این روز‌ها شهرستان مریوان به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های خاص حاکم بر منطقه همانند، ظرفیت‌های گردشگری، هوای خنک و طبیعت خاص پذیرای زواری است که از مرز باشماق را برای تردد خود انتخاب کرده اند.

انتهای پیام/