سفیر ایران در ریاض: آماده همکاری با عربستان در حمایت از فلسطین هستیم
سفیر ایران در ریاض: آماده همکاری با عربستان در حمایت از فلسطین هستیم

✅ پایگاه خبری خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران : ایسنا: سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض با اشاره به سفر رئیسی به عربستان تاکید کرد که تهران آماده همکاری با ریاض در چارچوب حمایت از ملت فلسطین است. علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض در گفت‌وگو با الشرق الاوسط تاکید کرد […]


پایگاه خبری خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران :

ایسنا: سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض با اشاره به سفر رئیسی به عربستان تاکید کرد که تهران آماده همکاری با ریاض در چارچوب حمایت از ملت فلسطین است.

علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض در گفت‌وگو با الشرق الاوسط تاکید کرد که ایران آماده همکاری با عربستان در راستای حمایت از ملت فلسطین است.

وی گفت که ایران از هر ابتکارعمل و اقدام دسته‌جمعی برای ایجاد آتش‌بس در غزه و عدم گسترش دایره جنگ ظالمانه علیه ملت بی‌دفاع فلسطین و جلولگیری از ویرانی و خونریزی و کشتار کودکان حمایت می‌کند.

عنایتی همچنین تاکید کرد که سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران در نشست فوق‌العاده عربی-اسلامی عربستان درخصوص اوضاع غزه مشارکت می‌کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض افزود: ایران با همکاری عربستان و طرف‌های ذیربط و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای آماده ایفای نقش فعال و موثر در اتخاذ موضعی یکپارچه علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین است.

عنایتی خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز در نشست سازمان همکاری اسلامی که مدتی پیش در سطح وزرای خارجه در شهر جده عربستان برگزار شد، شرکت کرد و این مساله در چارچوب نقش تهران در حمایت از مساله فلسطین است.

بر اساس این گزارش، سفر رئیسی به عربستان اولین سفری وی به این کشور پس بازگشت روابط میان دو کشور به‌واسطه پکن به‌شمار می‌رود.

برخی منابع دیپلماتیک اعلام کردند که سید ابراهیم رئیسی قصد دارد در حاشیه نشست فوق‌العاده عربی-اسلامی با مقامات عربستان دیدار و رایزنی کند.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای توقف فوری تجاوزهای رژیم صهیونیستی، رفع محاصره و آغاز امدادرسانی به مردم مظلوم و مقتدر غزه، صبح امروز – شنبه – به منظور شرکت در جلسه اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی، عازم عربستان سعودی شد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه رئیس‌جمهور را بدرقه کردند.

به دنبال حملات وحشیانه و جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه غزه،  رئیسی در پی یک سلسله تحرکات دیپلماتیک و در گفتگوهای تلفنی و حضوری با سران کشورهای اسلامی، پیگیر برگزاری اجلاس اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی بود.

رئیس جمهور در آخرین مرحله از اقدامات و پیگیری‌های دیپلماتیک، پنجشنبه در جریان شانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی «اکو» در تاشکند ازبکستان و دیدارهایی که در حاشیه این اجلاس داشت، علاوه بر تاکید بر ضرورت اعمال فشار کشورهای اسلامی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها، بر اهمیت اجرای راهکار مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر قطع روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی به‌عنوان راهکاری بازدارنده تاکید کرد.