ساخت و توسعه ۷ آزادراه در سال ۱۴۰۳ – پایگاه خبری خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران | اخبار ایران و جهان
ساخت و توسعه ۷ آزادراه در سال ۱۴۰۳ – پایگاه خبری خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران | اخبار ایران و جهان

✅ به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، ملازینل سرپرست معاونت توسعه آزادراه‌های کشور در برنامه روی خط اقتصاد گفت: سال ۱۴۰۲ سال بسیار خوبی در ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور بود، آزادراه اصفهان -شیراز به طول ۲۱۲ کیلومتر، یک باند از آزادراه تهران- شمال، یک باند از منجیل-رودبار که گره ترافیکی رشت […]


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، ملازینل سرپرست معاونت توسعه آزادراه‌های کشور در برنامه روی خط اقتصاد گفت: سال ۱۴۰۲ سال بسیار خوبی در ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور بود، آزادراه اصفهان -شیراز به طول ۲۱۲ کیلومتر، یک باند از آزادراه تهران- شمال، یک باند از منجیل-رودبار که گره ترافیکی رشت -قزوین بوده و باند آزادراه تبریز- […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، ملازینل سرپرست معاونت توسعه آزادراه‌های کشور در برنامه روی خط اقتصاد گفت: سال ۱۴۰۲ سال بسیار خوبی در ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور بود، آزادراه اصفهان -شیراز به طول ۲۱۲ کیلومتر، یک باند از آزادراه تهران- شمال، یک باند از منجیل-رودبار که گره ترافیکی رشت -قزوین بوده و باند آزادراه تبریز- مرند به طول ۲۴ کیلومتر که جمعاً با ۲۶۴ کیلومتر رکورد بهره برداری از توسعه آزادراه‌ها شکسته شد.

وی افزود: سال آینده ۲۰۰ کیلومتر شامل ۷ آزادراه دیگر را هم در دستور کار داریم که در حال پیشرفت است. ساخت هر آزادراهی در دشت بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان و در کوهستان چند برابر این مقدار نیاز به بودجه و تأمین اعتبار دارد.

سرپرست معاونت توسعه آزادراه‌های کشور با اشاره به اهمیت توسعه کشور در آمایش سرزمینی بیان کرد: امیدواریم مجلس و دولت اولویت خوبی را در ساخت و توسعه آزادراهی مدنظر بگیرند چرا که باعث توسعه اقتصاد، اشتغال و حمل و نقل ترانزیت می‌شود.

ملازینل با تاکید بر سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه آزادراه‌ها گفت: نیمی از اعتبار سرمایه گذاری را بخش خصوصی بر عهده دارد که امیدواریم با توجه به اهمیت توسعه حمل و نقل در ۱۴ استان کشور و کریدورهای شمال- جنوب و شرق -غرب با تأمین اعتبار مناسب به نتیجه مطلوب دست یابیم.