رویکرد بی تدبیرانه مس سونگون در برابر انتقادات دلسوزانه امام جمعه
رویکرد بی تدبیرانه مس سونگون در برابر انتقادات دلسوزانه امام جمعه

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: عملکرد مدیران شرکت مس سونگون آذربایجان این روزها مورد انتقاد بسیاری از محافل رسانه ای و اقتصادی کشور و استان قرار گرفته است. از عدم توان مدیریت بر حساب ها و خروج سرمایه ها و مواد خام از استان گرفته تا مشکلات کارگری و بیکاری کارگران و حتی […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: عملکرد مدیران شرکت مس سونگون آذربایجان این روزها مورد انتقاد بسیاری از محافل رسانه ای و اقتصادی کشور و استان قرار گرفته است. از عدم توان مدیریت بر حساب ها و خروج سرمایه ها و مواد خام از استان گرفته تا مشکلات کارگری و بیکاری کارگران و حتی برخی انتصابات مساله دار!
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، مس سونگون به عنوان یکی از ذخایر معدنی ارزشمند و بسیار استراتژیک منطقه آذربایجان ، می تواند به عنوان کریدور اقتصادی کشور محسوب شده و در کنار اشتغال زایی فراوان، رفع بیکاری جوانان منطقه، رفاه و آبادی و آسایش را نیز به مردمان منطقه ورزقان و استان به ارمغان بیاورد. اما به نظر می رسد عدم توان مدیریتی مسئولان این شرکت، قدرت تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های اساسی را از مدیران این شرکت گرفته است. تا جایی که انتقاد تند امام جمعه ورزقان را هم برانگیخته و تریبون نماز جمعه را محملی برای بیان دردها و مشکلات این شرکت تشخیص داده است.
امام جمعه ورزقان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با انتقاد تندگفته: نزدیک به یک سال است که برخی از کارگران زحمت کش مجتمع مس سونگون دچار مشکلاتی شدند، خدا را خوش نمی‌آید، در این مدت این کارگران، ریالی حق و حقوق دریافت نکرده‌اند، کدام یک از مسئولان می‌توانند این مدت زمان را بدون حقوق، زندگی خود را سپری کنند؟!
حجت الاسلام مهدی پورمحمد با بیان اینکه بنده به عنوان امام جمعه در قبال برگشت به کار این قشر (کارگران) تضمین می‌دهم، افزود: این کارگران باید مورد لطف و بخشش قرار بگیرند و بنده به عنوان امام جمعه تضمین می‌کنم و حتی به‌صورت کتبی نیز اعلام می‌دارم که اگر در آینده مشکل و خطایی از سوی این کارگران رخ دهد به عنوان امام جمعه پاسخگو خواهم بود.
این اظهارات کافی بود تا مسئولان این شرکت دستپاچه شده و در اولین فرصت با برگزاری یک تور خبری و اعزام گزینشی خبرنگاران و برگزاری نشست خبری، به اظهارات امام جمعه دردآشنای این شهرستان پاسخ دهند و به نوعی بر روی مشکلات این شرکت سرپوش بگذارند. این رویکرد مسئولان شرکت نه تنها مسئولیت پذیری و پاسخ به مشکلات و درمان دردها به شمار نمی آید که نوعی دهن کجی به جایگاه تریبون نماز جمعه و بی احترامی به شخص امام جمعه محترم به شمار می آید.

به جای آنکه با نصب العین قراردادن توصیه ها و انتقادات و درخواست های پدرانه امام جمعه محترم این شهر، سریعا وارد عمل شده و مشکلات تذکر داده شده را رفع کنند رویکرد تقابلی به خود گرفته و با یک حرکت نمایشی و تبلیغاتی تنها در صدد خاموش کردن انتقادات رسانه ای و صدای مردم برآمده اند. انتظار می رود مسئولان این شرکت در انتخاب مشاوران رسانه ای و روابط عمومی خود با توجه به حساسیت های جامعه امروز، مشکلات کارگری و اتفاقات اخیر با نگاهی واقع بینانه و مدبرانه سکان این کشتی طوفان زده را به ساحل آرامش هدایت کنند. شاید هم بهتر است در اولین جزیره، برخی از مسافران و همراهان شهرت طلب و بی تدبیر خود را پیاده کنند تا بی دردسر به ساحل آرامش برسند!