رئیس جامعه مدرسین: ما در مسیر پیاده سازی احکام اسلامی در جامعه هستیم
رئیس جامعه مدرسین: ما در مسیر پیاده سازی احکام اسلامی در جامعه هستیم

✅ پایگاه خبری خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران : مهر: آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر پنجشنبه در مراسم رونمایی از مصحف خطی جمعی از بانوان خوشنویس سراسر کشور اظهار کرد: انسان باید حرمت قرآن کریم را حفظ کند که این امر موجب خواهد شد تا انسان نزد پروردگار محبوب باشد. امام […]


پایگاه خبری خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران :

مهر: آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر پنجشنبه در مراسم رونمایی از مصحف خطی جمعی از بانوان خوشنویس سراسر کشور اظهار کرد: انسان باید حرمت قرآن کریم را حفظ کند که این امر موجب خواهد شد تا انسان نزد پروردگار محبوب باشد.

امام جمعه قم گفت: کتابت قرآن کریم با خطی زیبا به ماندگاری قرآن کریم کمک می‌کند و این عرصه نیز از جمله عرصه‌های حفظ قرآن کریم است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انس با قرآن کریم برای انسان آثار مطلوب بسیاری به دنبال دارد افزود: کسانی که مبادرت به کتابت قرآن می‌کنند، این امر موجب می‌شود به قرآن انس پیدا کنند و با کلام وحی عجین شوند.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: هدف نهایی تمامی فعالیت‌های قرآنی از جمله حفظ، قرائت، کتابت و تدبر در کلام وحی، آن است که انسان بتواند به دستورات الهی در زندگی عمل کند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام گفت: مسلمین اجازه ندهند قرآن کریم مهجور بماند و باید به آیات الهی عمل کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر اساس عمل به مبانی قرآن کریم استوار است افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بار‌ها بر این امر تاکید کردند که ما در مسیر پیاده سازی احکام اسلامی در جامعه هستیم.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: ما امروز قرآن را در مراسمات مختلف در دست می‌گیریم، اما از محتوای آن غفلت داریم و نسبت به عمل کردن به آن کوتاهی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اگر قرآن مهجور شود زندگی انسان سخت خواهد شد و آرامش از زندگی رخت بر می‌بندد و اگر انسان پیام قرآن را درک کرد زنگار از دل می‌زداید و آدمی مشمول رحمت الهی می‌شود.