خانواده های دار ای ۳ فرزند در انتظار تحویل زمین رایگان
خانواده های دار ای ۳ فرزند در انتظار تحویل زمین رایگان

✅ بر اساس قانون جوانی جمعیت بر اساس قانون جوانی جمعیت وزارت مسکن و راه و شهرسازی مکلف است به خانواده های دارای سه فرزند یا بیشتر زمین یا واحد مسکونی واگذار کند اما این موضوع فعلا در ایلام اجرایی نشده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی از جمله […]


بر اساس قانون جوانی جمعیت

بر اساس قانون جوانی جمعیت وزارت مسکن و راه و شهرسازی مکلف است به خانواده های دارای سه فرزند یا بیشتر زمین یا واحد مسکونی واگذار کند اما این موضوع فعلا در ایلام اجرایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت مسکن و راه و شهرسازی مکلف است به خانوار‌های دارای سه فرزنداز واگذاری زمین رایگان به ماداران داری دارای سه فرزند چه خبر؟ یا بیشتر که فرزند سوم آن‌ها متولد ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد است ۲۰۰ متر زمین یا واحد مسکونی واگذار کند، اما ظاهرا این موضوع فعلا در برخی موارد اجرایی نشده است.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان در این خصوص با اشاره به ثبت نام ۸۲۹ نفر از افراد واجد شرایط در استان اظهار داشت: پیگیری لازم برای واگذاری زمین و مسکن در مناطق مختلف استان صورت گرفته است.

 

دوستی در ادامه افزود: برخی از افراد دارای شرایط نیز در طرح نهضت ملی مسکن صاحب مسکن می‌شوند.

 

بر اساس ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر  به میزان (۲۰۰) متر مربع برای ساکنان  در روستاها  یا شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر  پس از تولد فرزند سوم و بیشتر  به صورت مشترک  و بالمناصفه  به پدر و مادر  و بر اساس پرداخت هزینه آماده سازی  زمین  واگذار نماید.