خاطره خوش قونقا دوباره در تبریز احیا می شود: ایستگاه قونقا مترو بهمن ماه افتتاح می شود
خاطره خوش قونقا دوباره در تبریز احیا می شود: ایستگاه قونقا مترو بهمن ماه افتتاح می شود

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: بعد از حدود یک قرن، خاطره حمل و نقل ریلی قونقا در میدانی به همین نام در تبریز دوباره در اذهان مردم تبریز احیا می شود. اما این بار دیگر از اسب های مخصوص روسی خبری نیست. به جان آن اسب ها، حالا واگن های برقی و لکوموتیوها […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: بعد از حدود یک قرن، خاطره حمل و نقل ریلی قونقا در میدانی به همین نام در تبریز دوباره در اذهان مردم تبریز احیا می شود. اما این بار دیگر از اسب های مخصوص روسی خبری نیست. به جان آن اسب ها، حالا واگن های برقی و لکوموتیوها در ایستگاه قونقا کار خواهند کرد.


به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، آخرین وضعیت عملیات عمرانی و اجرایی ایستگاه قونقا (شماره ۱۳) خط یک متروی تبریز را تشریح کرد.
یعقوب وحیدکیا ظهار کرد: با توجه به تلاش شبانه‌روزی و سرعت‌بخشی بر عملیات عمرانی در طول یک ماه گذشته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اواسط بهمن شاهد افتتاح این ایستگاه خواهیم بود.
وی با اشاره به ویژگی‌های ایستگاه ۱۳ خط یک مترو تبریز، گفت: این ایستگاه در مساحتی بالغ بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع و ۲۵ متر پایین‌تر از سطح زمین طراحی شده است.
وحیدکیا با اشاره به اهتمام این سازمان در توجه به طراحی داخلی ایستگاه‌ها، افزود: طراحی ایستگاه ۱۳ بر اساس بهره‌گیری از معماری سنتی و مکتب هنری آذربایجان انجام شده است.
وی با اشاره به نصب روزشمار اتمام عملیات در ایستگاه ۱۳، تصریح کرد: عملیات عمرانی و اجرایی این ایستگاه بر اساس زمانبندی مشخص پیش می‌رود و متعهد به وعده داده شده در خصوص اتمام عملیات هستیم.
سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، یادآور شد: در حال حاضر عملیات آجرکاری سنتی تونل دسترسی شمالی به سکوی سوار شدن به اتمام رسیده و عملیات سرامیک‌کاری و آجرکاری به روش سنتی دیوارهای ورودی ضلع جنوب غربی ایستگاه در حال انجام است.
وحیدکیا از اتمام عملیات بتن‌ریزی سقف تونل دسترسی شمالی خبر داد و گفت: در طول یک ماه گذشته قالب‌بندی سقف ورودی جنوب غربی برای بتن‌ریزی انجام شده است و عملیات عمرانی و اجرایی در این ایستگاه ادامه دارد.