حملات مسلحانه در نیجریه/ ۲۳ نفر کشته شدند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
حملات مسلحانه در نیجریه/ ۲۳ نفر کشته شدند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

✅ به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وَنگارد، در پی حملات مسلحانه افراد ناشناس به ایالت‌های کاتسینا و کادونا واقع در شمال کشور نیجریه ۲۳ نفر کشته شدند. «گامبو عیسی»، فرمانده پلیس ایالت کاتسینا با صدور بیانیه‌ای از حمله افراد مسلح به یک روستا در این ایالت خبر داد و گفت که در جریان […]



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وَنگارد، در پی حملات مسلحانه افراد ناشناس به ایالت‌های کاتسینا و کادونا واقع در شمال کشور نیجریه ۲۳ نفر کشته شدند.

«گامبو عیسی»، فرمانده پلیس ایالت کاتسینا با صدور بیانیه‌ای از حمله افراد مسلح به یک روستا در این ایالت خبر داد و گفت که در جریان این حادثه، ۱۴ نفر کشته شدند.

از سوی دیگر «ساموئل آرووان» کمیسر امنیت داخلی ایالت کادونا نیز از کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن چندین تَن دیگر در حمله مسلحانه افراد ناشناس به مناطقی از این ایالت خبر داد.

کمیسر امنیت داخلی ایالت کادونا در ادامه افزود که ۱۲ گروگان نیز از دست افراد مسلح نجات یافته‌اند.

در حالی که تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حوادث را برعهده نگرفته است؛ اما چندی پیش عناصر گروهک تکفیری- تروریستی «بوکوحرام» در ایالت کاتسینا بیش از ۳۰۰ پسر دانش‌آموز را ربوده بودند.

گروهک تروریستی- تکفیری بوکوحرام ۴ سال پیش هم ۱۱۰ دختر نیجریه‌ای را با حمله به یک مدرسه دخترانه در شهر «داپچی» واقع در شمال شرقی این کشور ربود.

این گروهک که در سال ۲۰۰۰ اعلام موجودیت کرده، از سال ۲۰۰۹ تاکنون با انجام اقدامات خشونت‌آمیز بیش از ۲۰ هزار نفر را به قتل رسانده است.

از سوی دیگر کشورهای چاد، نیجر، نیجریه، کامرون و بنین برای مقابله با بوکوحرام ائتلاف نیروهای چندملیتی برای عملیات مشترک علیه این گروه را تشکیل داده‌اند.

گروهک تروریستی مذکور از سال ۲۰۱۵ در کشورهای کامرون، بنین، چاد، نیجر و نیجریه اقدامات تروریستی انجام می‌دهد.

📢


💻
منبع

👁‍🗨 ۳ رسانه عمومی امین ارسباران :
در #تلگرام، #اینستاگرام #سایت
✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران(اهر آنلاین )

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔗 تلگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://t.me/aminArasBaranNew
🔗 اینستاگرام پایگاه خبری امین ارسباران https://instagram.com/aminarasbaran.ir
🌏 وب سایت پایگاه خبری امین ارسباران
https://aminarasbaran.ir