جامعه به دنبال لیسانس و فوق لیسانس نیست بلکه به دنبال اشتغال است
جامعه به دنبال لیسانس و فوق لیسانس نیست بلکه به دنبال اشتغال است

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر جامعه به دنبال لیسانس و فوق لیسانس نیست بلکه جامعه به دنبال اشتغال است چراکه بیکاری فقر می‌آورد. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، اصغر عابدزاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز که […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر جامعه به دنبال لیسانس و فوق لیسانس نیست بلکه جامعه به دنبال اشتغال است چراکه بیکاری فقر می‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، اصغر عابدزاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به سالگرد سی و‌ یکمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی اظهار داشت: این دانشگاه در سال ۱۳۷۳ در آذربایجان‌شرقی به عنوان اولین استان تاسیس شد.

وی با تاکید بر اینکه شعار این دانشگاه مهارت‌آموزی و اشتغال‌آفرینی است، گفت: طبق شعار سال می‌توان اذعان داشت که این دانشگاه لبیک‌گو در این خصوص است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان افزود: دانشگاه جامع علمی و کاربردی دارای ۳۱۲ کد رشته محلی است؛ باید توجه کرد که در حال حاضر جامعه به دنبال لیسانس و فوق لیسانس نیست بلکه جامعه به دنبال اشتغال است چراکه بیکاری فقر می‌آورد.

وی با اشاره به مهارت‌هایی از قبیل بنیادین، آموزش، پژوهش، نرم، گفتاری، تعلیم و تربیت، اخلاقی، مهارت سخت و غیره گفت: من مسوول به مهارت جوانان توجه نداریم؛ مدرک گرایی رواج یافته ولی هیچ مهارتی در پس زمینه آن نیست.

عابدزاده گفت: اگر بخواهیم جوانان را نجات دهیم، از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم باید اشتغال ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به گسترش دانشگاه توجهی نداریم بلکه به میزان بستری که در دست داریم باید قدرت بخشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان متذکر شد: به جاهایی مجوز داده می‌شود که اولا ۷۰ درصد دانشجویان را بعد از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار کند و دوما مرکز خود را به عنوان کاریابی کند و محل امید برای جوانان سازد.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی و کاربردی ویترینی از یک مغازه بزرگی است که همه چیز در اختیار مخاطب خود و دستگاه‌های فعال می‌گذارد، افزود: اگر برای سربازان، کارگران، کارمندان، وکلا و غیره دوره مهارتی لازم است، ما در خدمت همه اقشار هستیم.