✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: با وجود تخریب گسترده بسیاری از ساختمانها در پی زلزله شدید ترکیه، اما یکی از شهرهای واقع در محدوده این زلزله آسیب چندانی ندیده است. علت چیست؟به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، استان هاتای در ترکیه یکی از ۱۰ استانی است که به دنبال دو زلزله […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: با وجود تخریب گسترده بسیاری از ساختمانها در پی زلزله شدید ترکیه، اما یکی از شهرهای واقع در محدوده این زلزله آسیب چندانی ندیده است. علت چیست؟
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، استان هاتای در ترکیه یکی از ۱۰ استانی است که به دنبال دو زلزله ۷/۷ و ۷/۶ ریشتری در این کشور، ویرانی بسیار وسیعی در آن به وجود آمده است، اما در شهرستان ارزین واقع در همین استان که در فاصله بسیار نزدیکی از کانون زلزله نیز قرار دارد هیچ ساختمانی تخریب نشده است. با این که در این شهرستان ۴۲ هزار نفری برخی ساختمان ها از زلزله آسیب دیده اند، اما هیچ ساختمانی تخریب نشده است و بعد از وقوع زلزله که دیگر مناطق ترکیه درگیر آن هستند اهالی این شهرستان به زندگی عادی خود ادامه می دهند.شهردار این شهرستان درباره علت این موضوع گفت: با ساخت و سازهای غیر اصولی مبارزه کردم و به هیچ کسی ارفاق قائل نشدم. همه شهروندان نیاز به تغییر ذهنیت در این باره دارند.