تخصیص یک درصد از بودجه شرکت‌های دولتی برای ارتقای فرهنگی
تخصیص یک درصد از بودجه شرکت‌های دولتی برای ارتقای فرهنگی

✅ در جریان بررسی بودجه صورت گرفت؛ تخصیص یک درصد از بودجه شرکت‌های دولتی برای ارتقای فرهنگی با مصوبه مجلس شورای اسلامی، شرکتهای دولتی مکلفند یک درصد از بودجه جاری خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی اختصاص دهند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری امین ارسباران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه […]


در جریان بررسی بودجه صورت گرفت؛ تخصیص یک درصد از بودجه شرکت‌های دولتی برای ارتقای فرهنگی با مصوبه مجلس شورای اسلامی، شرکتهای دولتی مکلفند یک درصد از بودجه جاری خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی اختصاص دهند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری امین ارسباران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز […]

در جریان بررسی بودجه صورت گرفت؛

تخصیص یک درصد از بودجه شرکت‌های دولتی برای ارتقای فرهنگی

با مصوبه مجلس شورای اسلامی، شرکتهای دولتی مکلفند یک درصد از بودجه جاری خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری امین ارسباران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۱۴ اسفند ماه) و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲، بند (ه) تبصره ۹ را تصویب کردند.

بر این اساس، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در این قانون مکلفند یک درصد از بودجه جاری خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، مطبوعاتی، جوانی جمعیت، رسانه‌ای نوین، نشر و کتاب و تولید محتوای فرهنگی فاخر فارسی در فضای مجازی، گردشگری، توسعه و آموزش سواد رسانه‌ای اختصاص دهند.

آئین نامه اجرایی این بند توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

دستگاه‌های اجرایی مکلف به ترویج فرهنگ ایثار و جهاد شدند

بر اساس بند (و) تبصره ۹، به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و یکپارچه‌سازی حکمرانی در ترویج و همچنین بسط و گسترش مفهوم ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت به‌عنوان سبک زندگی فاخر و مشارکت دستگاه‌ها در این امر خطیر، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مکلفند، حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای (برای شرکت‌های دولتی اعم از مستلزم ذکر نام یا تصریح نام و توسعه‌ای از بودجه جاری) خود را به (به استثنای فصول ۱، ۴ و ۶) برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و جهاد، اردوهای زیارتی و راهیان نور و پیشرفت و کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا مطابق دستورالعمل اجرایی که توسط شورای‌عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه و ابلاغ می‌گردد، هزینه نمایند.

تخصیص یک درصد از بودجه شرکت‌های دولتی برای ارتقای فرهنگی