✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، ۱۳۱ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه قوم تپه صوفیان این شهرستان تخریب شد.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، محرم آقائی با بیان اینکه با اعمال تبصره […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، ۱۳۱ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه قوم تپه صوفیان این شهرستان تخریب شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، محرم آقائی با بیان اینکه با اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، ۲۷ هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته غیرمجاز در منطقه قوم تپه صوفیان آزادسازی شد، خاطرنشان کرد: این تخریب‌ها با همکاری و حضور دستگاه‌های مرتبط و نیروی انتظامی و با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان انجام شد.
وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی متولی تامین امنیت غذایی مردم است که در قانون حفظ کاربری اراضی بر آن تاکید و جهاد کشاورزی مجری آن است، گفت: به منظور اجرای قانون با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم شهرها و طرح‌های هادی روستایی برخورد قاطع می‌شود.
آقایی با تاکید بر اینکه همشهریان مراقب باشند که در دام زمین‌خواران و سودجویان نیفتند، خاطرنشان کرد: هرگونه تخلف و تغییرکاربری‌هایی غیرمجاز را در این زمینه می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۳۱ و تماس با مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ گزارش دهند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر با بیان اینکه با جدیت با پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات برخورد خواهد شد و این روند ادامه خواهد داشت، افزود: با هشدار به احداث کنندگان بنا در اراضی کشاورزی، به مردم توصیه می‌کنم از خرید ملک‌های بدون مجوز که در اراضی زراعی و باغی هستند و توسط سودجویان ارزش‌گذاری کاذب می‌شود خودداری کرده و در دام کلاهبرداران قرار نگیرند.
وی با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت و ساز بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع است به کشاورزان توصیه کرد قبل از هرگونه تصمیم گیری در خصوص ساخت وساز در اراضی کشاورزی و باغات با کارشناسان امور اراضی شهرستان و مراکز مستقر در دهستان‌ها مشورت کنند.
وی خطاب به دلالان زمین‌های کشاورزی گفت: قانون فصل الخطاب کار ماست و با هرگونه تغییر کاربری مطابق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی برخورد صورت گرفته و مقابله با سودجویان ادامه دارد.