تجلیل از استاد عبدالعلی مجازی فولکلور شناس آذربایجان در شانجان شبستر
تجلیل از استاد عبدالعلی مجازی فولکلور شناس آذربایجان در شانجان شبستر

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: در مراسمی با حضور مسئولان شهرستانی و اصحاب فرهنگی منطقهاز خدمات «عبدالعلی مجازی» مولف و فولکلور شناس شانجانی تجلیل به عمل آمد.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، مؤلف، ادیب، محقق و فولکلورشناس شانجانی، استاد عبدالعلی مجازی سالیان متمادی در زمینه حفظ و اشاعه‌ی ادبیات و به […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: در مراسمی با حضور مسئولان شهرستانی و اصحاب فرهنگی منطقهاز خدمات «عبدالعلی مجازی» مولف و فولکلور شناس شانجانی تجلیل به عمل آمد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، مؤلف، ادیب، محقق و فولکلورشناس شانجانی، استاد عبدالعلی مجازی سالیان متمادی در زمینه حفظ و اشاعه‌ی ادبیات و به ویژه فرهنگ و فولکلور آذربایجان تلاش مستمرنمود.


وی با مطالعه‌ و جمع‌آوری بیش از ۲هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلفبه ویژه تاریخ و شعر و ادبیات ترکی و فارسی، هم‌اکنون مجموعه‌ی ارزشمندی ازاین کتب را درکتابخانه‌ی شخصیمنزلشان دارد. وی از اولین بنیان‌گذاران انجمن‌های ادبی ترکی مانند: «شهریار درنگی» و «گونئی مدنیتاوجاغی» بوده و ازمفاخر انجمن ادبی صابر، انجمن نباتی در تهران و نیز انجمن ادبی شیخ محمودشبستری است. حاصل تلاش‌ و تحقیقات وی در طی ۲۵ سال از عمر شریف وی کتاب ارزشمندی است با نام «شانجان، فولکلور- ادبیات» که در سال ۱۳۹۱ منتشر شده است.  در این کتاب به معرفی تاریخچه و آداب و رسوم منطقه‌شهرستان شبستر و روستای شانجان پرداخته شده است.
این اثر از معدود کتاب‌های مونوگرافی است که به طور جامع و کامل به معرفی یک روستاپرداخته است و می‌تواند الگویمناسبی برای سایر پژوهشگران علاقه‌مند باشد

خبرنگار شبستر :  علیرضا خوش نیت