✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: چند ساعت بعد از تائید صلاحیت پزشکیان برای انتخابات ریاست جمهوری، اخبار و موضع گیری های صریح و جالبی در مورد رویکردها، انتصایات و برنامه های این نماینده تبریز مطرح شده است. به برخی از این رویکردهاو اخبار می پردازیم:پزشکیان: ظریف را وزیر امور خارجه می کنم! کاندیدای […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: چند ساعت بعد از تائید صلاحیت پزشکیان برای انتخابات ریاست جمهوری، اخبار و موضع گیری های صریح و جالبی در مورد رویکردها، انتصایات و برنامه های این نماینده تبریز مطرح شده است. به برخی از این رویکردهاو اخبار می پردازیم:
پزشکیان: ظریف را وزیر امور خارجه می کنم!

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره احتمال حضور محمد جواد ظریف به عنوان وزیر امور خارجه، اظهار نظر کرد.
بخشهایی از اظهارات مسعود پزشکیان را بخوانید:
کسانی که تجربه، علم و آگاهی دارند منت‌شان را می‌کشم تا در دولت من حضور داشته باشند،
اگر از توانمندان و نخبگان استفاده کنیم به اهدافی که رهبری تعیین کرده می‌رسیم.
انتصابات ما جناحی و طیفی بوده است که وضعیت کشور این‌چنین شده.
در این ۴۵ سال کار را بدست کسانی دادیم که مهارت،علم و توانمندی لازم را نداشتند.
باید در منطقه از هر لحاظ اول می‌شدیم نه اینکه با مشکلات شدید اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی مواجه باشیم.

ابطحی: رقابت اصلی بین قالیباف و پزشکیان شکل می‌گیردابطحی: رقابت اصلی بین قالیباف و پزشکیان شکل می‌گیرد
رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات گفت: با خبرهای رسمی فکر می‌کنم رقابت جدی بین قالیباف و پزشکیان شکل می‌گیرد.
محمدعلی ابطحی رئیس دفتر رئیس جمهور پیشین دولت اصلاحات در توییتر نوشت:
یکی از مشهد، یکی از تبریز، هم شرقی، هم غربی
با خبرهای رسمی فکر می‌کنم رقابت جدی بین قالیباف و پزشکیان شکل می‌گیرد.

دیدار پزشکیان با محمدرضا عارف/ اعلام حمایت بنیاد امید ایرانیان از پزشکیان

دیدار پزشکیان با محمدرضا عارف/ اعلام حمایت بنیاد امید ایرانیان از پزشکیانکاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بعد از اعلام رسمی نامزدهای تایید صلاحیت شده با محمدرضا عارف دیدار کرد.
مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بعد از اعلام رسمی نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط وزارت کشور با حضور در بنیاد امید ایرانیان با محمدرضا عارف و اعضای هیات مدیره این بنیاد دیدار کرد.
محمدرضا عارف در این دیدار ضمن برشمردن ویژگی های اخلاقی و مدیریتی مسعود پزشکیان و با اشاره به حساسیت ویژه انتخابات پیش رو حضور پزشکیان را در عرصه انتخابات فرصت ارزشمند برای مردم و نظام برشمرد و حمایت خود و بنیاد امید ایرانیان را از او اعلام کرد.
مسعود پزشکیان نیز در این دیدار از نقش موثر محمدرضا عارف در همگرایی و وحدت بین نیروهای تحولخواه قدردانی کرد .

علی عبدالعلی زاده رئیس ستاد پزشکیان شد

علی عبدالعلی زاده رئیس ستاد پزشکیان شد به گفته‌ی یکی از نمایندگان مجلس علی عبدالعلی زاده رئیس ستاد پزشکیان شد.
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از انتخاب علی عبدالعلی زاده وزیر اسبق مسکن و استاندار اسبق آذربایجان شرقی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان خبر داد.
عبدالعلی زاده، استاندار اسبق و خوش نام و فعال آذربایجان شرقی در دولت هاشمی رفسنجانی بود . او به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی به همراه پزشکیان ( وزیر بهداشت) به کابینه سیدمحمد خاتمی راه یافت و جزو وزرای موفق خاتمی به شمار می آمد.

علی عبدالعلی‌زاده (زاده ۱۳۳۳ ارومیه) سیاستمدار، کارشناس اقتصادی و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است. وی در ادوار دوم و سوم مجلس شورای اسلامی، به عنوان نماینده ارومیه در مجلس حضور داشت، در فاصله سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ استاندار آذربایجان شرقی بود و در دو دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی فعالیت نمود. وی در دولت روحانی مدتی به عنوان رییس هیات مدیره شستا و همچنین مشاور عالی وزیر کشور بود.

اولین تصویر از مسعود پزشکیان پس از اعلام تایید صلاحیت او
پس از اعلام نتایج نهایی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و تایید صلاحیت مسعود پزشکیان، تصویری از او در ستاد مردمی خود منتشر شده است.

اولین تصویر از مسعود پزشکیان پس از اعلام تایید صلاحیت او

عباس عبدی: معتقدم باید در انتخابات مشارکت کرد و به پزشکیان رای داد

معتقدم باید در انتخابات مشارکت کرد و به پزشکیان رای دادعباس عبدی نوشت: امشب با حضور ۴ نفر از فعالان فکری و مدنی بیش از دو ساعت با آقای پزشکیان و رییس ستادشان آقای عبدالعلی‌زاده گفتگو کردیم. جلسه بسیار خوبی بود. هر چند زمان زیادی برای انتخابات باقی نمانده، ولی در یادداشت سه‌شنبه توضیح می‌دهم که چرا معتقدم باید مشارکت کرد و به دکتر پزشکیان رای داد
عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به گفتگو با پزشکیان کاندیدای ریاست جمهوری و رییس ستادش می‌گوید که معتقدم باید مشارکت کرد و به پزشکیان رای داد.
امشب با حضور ۴ نفر از فعالان فکری و مدنی بیش از دو ساعت با آقای پزشکیان و رییس ستادشان آقای عبدالعلی‌زاده گفتگو کردیم. جلسه بسیار خوبی بود. هر چند زمان زیادی برای انتخابات باقی نمانده، ولی در یادداشت سه‌شنبه توضیح می‌دهم که چرا معتقدم باید مشارکت کرد و به دکتر پزشکیان رای داد.

محمد فاضلی، جامعه شناس: پزشکیان رویکرد عقلانی را به‌کار بگیرد، موفق می‌شود
 پزشکیان رویکرد عقلانی را به‌کار بگیرد، موفق می‌شودمحمد فاضلی، جامعه شناس نوشت: ‏من ‎مسعود پزشکیان را فقط یک بار در جلسه نقد و بررسی طرح تحول سلامت در مرکز بررسی‌های استراتژیک دیدم. تسلط او بر نقد طرح تحول، منطق استدلال کردن، تسلط بر جزئیات فنی بوروکراسی و شجاعت در بیان نقد‌های تند علیه دولت در قدرت، ستودنی بود. همان رویکرد عقلانی را به‌کار بگیرد، موفق می‌شود.
فاضلی نوشت: ‌من ‎مسعود پزشکیان را فقط یک بار در جلسه نقد و بررسی طرح تحول سلامت در مرکز بررسی‌های استراتژیک دیدم. تسلط او بر نقد طرح تحول، منطق استدلال کردن، تسلط بر جزئیات فنی بوروکراسی و شجاعت در بیان نقدهای تند علیه دولت در قدرت، ستودنی بود. همان رویکرد عقلانی را به‌کار بگیرد، موفق می‌شود.

پزشکیان: منتظر تشکیل ستاد نباشید، مردم را به پای صندوق‌ها بیاورید
نمایندگانی از دوره‌های یکم تا دوازدهم مجلس شامگاه یک‌شنبه با مسعود پزشکیان دیدار و گفتگو کردند. در این نشست که نمایندگانی از طیف‌ها و گرایش‌های گوناگون حضور داشتند، کاندیدای انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری خود را برخاسته از مردم خواند و گفت: من هر کجا که باشم، مردمی‌بودن را فراموش نخواهم کرد.
مسعود پزشکیان بعد از تایید صلاحیت شدن از سوی شورای نگهبان میزبان نمایندگانی ادوار مختلف بود.
به گزارش جماران، نمایندگانی از دوره‌های یکم تا دوازدهم مجلس شامگاه یک‌شنبه با مسعود پزشکیان دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این نشست که نمایندگانی از طیف‌ها و گرایش‌های گوناگون حضور داشتند، کاندیدای انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری خود را برخاسته از مردم خواند و گفت: حضرت امیر فرمودند این پست‌ها و مناصب هیچ ارزشی ندارد جز آن‌که قدمی برای مردم برداشته شود.
پزشکیان در ادامه به فرصت کوتاه باقی مانده تا انتخابات اشاره کرد و افزود: هر کدام از شما نمایندگان عزیزی که به من اعتماد دارید، منتظر تشکیل ستاد و ساختار رسمی نباشید و کارهای لازم برای دعوت مردم به پای صندوق‌های رای را انجام دهید.