بودجه جشنواره‌های شهرستان‌های آذربایجان شرقی ۱۰ برابر شد
بودجه جشنواره‌های شهرستان‌های آذربایجان شرقی ۱۰ برابر شد

✅ پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ۹ ماه گذشته منابعی که به شهرستان‌ها در حوزه جشنواره‌ها اختصاص یافته بیش از ۱۰ برابر شده است.به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، سیدمحمدحسین بلاغی در آئین اختتامیه جشنواره فیلم و عکس روستایی و عشایری در شهرستان کلیبر […]


پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ۹ ماه گذشته منابعی که به شهرستان‌ها در حوزه جشنواره‌ها اختصاص یافته بیش از ۱۰ برابر شده است.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی امین ارسباران، سیدمحمدحسین بلاغی در آئین اختتامیه جشنواره فیلم و عکس روستایی و عشایری در شهرستان کلیبر اظهار داشت: هنرمندان عرصه فیلم و عکس در واقع تاریخ نگاران هنر هستند که به بهانه این جشنواره از اقصی نقاط ایران اسلامی گرد هم آمده‌اند تا با هنر خود زیبایی‌های منطقه‌ی ارسباران و کلیبر و سخت کوشی مردمان فرهنگ دوست و هنرپرور این دیار را به تصویر بکشند.
وی افزود: جامعه روستایی و عشایری ما در طول انقلاب و در تاریخ بلند ایران فرهنگی که فراتر از مرزهای سیاسی و جغرافیایی گسترده شده است همواره چون دژ مستحکمی در برابر اجانب ایستاده‌اند.
بلاغی به برگزاری ده‌ها جشنواره با گستره ملی و منطقه‌ای در شهرستانها اشاره کرد و گفت: جریان قدرتمند هنری و استعدادهای بالقوه شهرستانها زمینه خوبی را برای برگزاری جشنواره‌ها فراهم کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: علاوه بر جریان هنری قوی و همراهی هنرمندان و اصحاب فرهنگ، همراهی و همکاری شایسته مسئولان ارشد شهرستانها نیز در برگزاری شایسته جشنواره‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی اظهار امیدواری کرد: با روند خوب احداث مجتمع فرهنگی هنری کلیبر به زودی شاهد اتمام و بهره‌برداری از این پروژه باشیم.
بلاغی با اشاره به آمار قابل توجه آثار ارسالی به این جشنواره اظهار داشت: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ اثر در حوزه عکس و ۱۵۷ اثر در حوزه فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و حضور هنرمندان در رده‌های سنی مختلف نشان دهنده ضریب نفوذ بالا و جایگاه خوب این جشنواره در ذهن جامعه هنری کشور است.
وی همچنین افتتاح نگارخانه استاد صیامی در شهرستان کلیبر را اتفاقی مبارک دانست و گفت: این نگارخانه که به نام هنرمند نامی شهرستان کلیبر نامگذاری شده است، فرصت مناسبی را برای ارائه آثار هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی فراهم آورده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده این جشنواره در شهرهای دیگر و چاپ آثار برگزیده به صورت کارت پستال و توزیع آن در سطح کشور خبر داد.